Gulv i uisoleret udestue

Hej
Jeg vil have lagt et billig laminat gulv i min udestue og søger efter input til at gøre det relativt nemt.

Som det ses på billedet er underlaget fliser lige pt. og de ligger temmeligt ujævnt.
Der er cirka 2,5 cm fald på fliserne væk fra fundamentet, men forestiller mig at jeg vil have det vandret.

Kunne man evt. rette gulvet op ved at udlægge en 3-5 cm flydespartel. Vil det overhovedet kunne holde på sådan et flise underlag med de bevægelser der kunne opstå?

Er der noget man skal være opmærksom ift. laminatgulv og fugt? Der var tæppe på førhen og har ikke haft fugt problemer hidtil og ingen synlige fugt skader på undersiden af tæppet.
Tak
BBB

Bare kald mig BBB 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør det grundigt: op med fliserne og yderligere 5-10 cm sand Op. Udlæg en tæt dug. så meget plads du har, læg strøer på flisestykker med murpap mellem træ og flise. 60 cm mellemrum. Juster vatter med plastkile. Læg Sundolitplader ud (flamingo) mellem strøerne og læg gulvfiner overalt. Der ovenpå kan du klikke løs. Nu er du fugt- og trækfri.
dog ville jeg nok lægge bræddegulv i stedet for klik. Uopvarmede rum og klik er ikke gode venner.

 

Tak for forslaget. Det er jo den rigtige løsning kan jeg godt høre. Og jeg har en del højde at arbejde med op til dørene, så tror såmænd at jeg ikke behøver at fjerne grus.

Du skriver tæt dug, er det “bare” 0,20 mm plastik eller måske noget 0,5 bassinfolie eller...?

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
dugen skal virke som fugtspærre nedefra. Derfor dur feks en plantedug ikke. Ja plast af god kvalitet er ok. Men det er vigtigt, at den ligger en smule op ad vægge. Blot så meget fugt ikke passerer. Men overvej en smule isolering mellem strøerne. Det giver et helt andet indeklima.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også