Afstivning af spær og rem !

I vores hus fra 1953 er vi igang med en total renovering af 1. sal og vil vi gerne have skunkvæggen flyttet så langt ud som muligt. Der er dog foretaget en form for afstivning/forstærkning af spær og rem, som gør at det ikke er muligt at komme så langt ud som vi ønsker. Kan disse forstærkninger erstattes af kraftige beslag som f.eks:

https://www.strongtie.dk/products/detail/rustfrit-a4-vinkelbeslag-med-kantforstaerkning-abr100s/204
https://www.strongtie.dk/products/detail/forankringsjern/533

Der er umiddelbart ikke nogle af de faglærte jeg har snakket med der har set denne konstellation før, og jeg er også i tvivl om hvilken funktion den har !

Hvad tænker i om dette ?

På forhånd tak  

Og lige et tillæg spørgsmål.
Hvad er respekt afstanden imellem undertag og underliggende isolering ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke forstå at faglærte ikke skulle vide hvad konstruktionen går ud på. Det er en ganske almindelig trempel. Det usædvanlige ligger i at den ikke er nær så høj som de plejer at være og udførslen er derfor også lidt anderledes.
Jeg går ud fra at det er de skrå stolper i gerne vil fjerne? De er jo sat på for at remmen ikke skal blive presset udad af spærene. Da remmen er klodset op skal der noget til at modvirke disse kræfter og det er ikke nok at det er fastgjort lodret, der skal også være noget der holder imod skråt indad, derfor disse skrå stolper.
Jeg vil foreslå ar sætte stykker af vindtrækbånd oppe fra remmen ned over opklodsningen og ned på loftsbjælken. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det er godt nok meget arbejde for at vinde en 15-20 cm ekstra skråvæg

Mvh Troels
Du skal have 50 mm afstand fra undertag til overkant isolering. Og der skal være god luftsprække ude ved tag fod.
Når du så får hængt 300 - 350 mm isolering under de spær, så er den trempel ikke i vejen for noget. Der skal jo være en lille skunkvæg bl.a. for at der kan sættes stikkontakter op og isoleres imod ydermur. Det der ligger under 40 - 50 cm i højde til skråvæg er ikke til noget i praksis.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis