Melmøl - nogle gode erfaringer til at slippe af med dem?

Hej, som sagt så lider vi af melmøl. - har gennemgået alle madvarer adskillige gange og få luget ud men de kommer igen og igen. Har brugt mølfælder uden større held.
Gammelt hus med masser af små revner hvor laverne kan gemme sig.
Er der nogle der kan anbefale en strategi eller nogle nogle effektive produkter inden jeg køber en flammekaster? :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg døjer med samme problem gentagne gange har jeg sprøjtet men de bliver ved med at komme igen, de er en pestilens at komme af med. 
De kommer fra mel, gryn og lign, der er ynglen, som er importeret fra møllerierne. Smid. A l t ud der er af den type I køkkenet. Også det der ikke er udbakker endnu. Skift mærker og se om det hjælper. Særligt økologiske varer skal du holde stærkt øje med.

 

De holder ikke kun til i mel produkter.....

Jeg har haft dem i mandler og det var ud med alt der bare var en lille mistanke til. Og alt i tætsluttende emballager efterfølgende....
Og så ellers et par fluesmækkere liggende så man lige kan smække dem når de kommer frem.. de er sejlivede, så go kamp :-)

MVH Njord
De starter som ganske små, hvide larver. Kig i melet og hvis det bevæger sig, så ud!

 

Og hvis der er huller til hylderne i køkkenskabet, så husk en vatpind, har været der.
Vi troede at vi var sluppet af med dem, så kom der et par stykker, så med en skarp lygte kunne jeg se at der var larver i hullerne i skabet.  
Mvh Steen
Når du har fulgt alle de gode råd fra ovenstående bla. smid ud og brug tæt sluttende emballage mm. så find et nyt skab til alle den slags madvarer og støvsug og rengør alle skabe grundigt og jævnligt indtil du har det under kontrol.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis