Skjult varmerør i betongulv

Hej.
I vores hus (etplans parcelhus fra 60´erne med et strengs varmesystem og fjernvarme), som vi købte for 4 måneder siden, er der et værelse uden radiator, der er kun en brændeovn. Men ifølge min nabo og en af de tidligere ejer som naboen stadigvæk er i kontakt med, ligger der stadigvæk rørene under gulvet, fordi der var tidligere en radiator som blev fjernet og så blev der lagt klinkegulv (og beton 18 cm).
Mit spørgsmål:
- er det muligt at finde rørene? Termisk kamera kræver at der er varm vand i dem - kan det lade sig gøre?
- Jern(metal) søger (Harald Nyborg) og en detektor (Bosch D-tect 150 SV) kunne ikke finde dem - detektoren søger 16 cm i dybden. Der er blevet fundet nogle diverse 15 cm dybt, men kunne ikke ses og visualiseres hvad de er...
- jeg vedhæfter et billede af de to ting (metal) jeg fandt lige under klinken, men de diverse jeg fandt med detektoren ligger meget dybere...

På forhånd tak!
Andras

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der har været en radiator så kunne det neget vel have været en konvektor. Altså en der var i et hul i gulvet lige foran vindue.
Det smarte ville da være at få besøg af en tidligere ejer. Byd på en kop øl, og en snak. Naboen har jo telefon nummer. Ellers skal du finde de originale tegninger på kommunens hjemmeside. Teknisk forvaltning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis