Skala til hovedsæde på drejebænk

På min Vesuv drejebænk findes der desværre ingen skala så man kan aflæsehvor langemand har drejet.Jeg har ladet mig fortælle,at der findes en form for at måleur der kan kobles ind på drejeænkens vange så man kan aflæse vandringen.Er der nogen der kender til dette måleur og hvor man evt kan købe en.
Hilsen Vesuv2457
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder et vangeur, og det laves ikke længere, man kan være heldig at finde et brugt, men de er som regel ret dyre. (ofte omkring 1000 kr.)
Vangeur


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for info
Jeg må prøve om jeg kan finde en anden løsning 
Jeg har en gammel boxford drejebænk, der var heller ingen skala på længdeslæden, så jeg lavede en almindelig skala, og fik sat på, det fungere perfekt.
Men det kræver jo din bænk har en vandring på en o/m på håndtaget, der kan omsættes til en fornuftig skala.


Vi prøver igen, i morgen --
Min hjemmelavede skala kom til at se ud...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Du kan montere digital udlæsning på den. Koster ikke meget i kinas land.

Jeg plejer blot at bruge et alm. måle ur ,opstillet således at det går i nul, når jeg har ramt målet.
Kræver selvfølgelig lidt stillen an, men det er nok det mest præcise, udover digital udlæsning
Nu plejer jeg ikke at have de helt præcise tolerancer, når det er længdemål.
Nu skal man ikke undervurdere en analog skalas nøjagtighed, så det er fint til mit brug.

Et måleur især hvis man bruger en magnetfod har jo også en risiko for at komme ud af kurs.
De billige digitale linialer, virker fint nok, har dem på min lille metal fræser.

På drejebænken er jeg godt tilfreds med de analoge skalaer.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis