Spørgsmål til udført vvs arbejde ? Godt nok ?

Jeg er netop kommet hjem, har haft vvs’er på igår og idag,  har fået installeret koblingsdåser til håndvask, men som i kan se, stikker de ud over væggen . Men inden jeg brokker mig vil jeg høre om det er normalt? Og om at det er et sted det ikke gør noget nu hvor det er til under/i et skab ( det er heller ikke i vater)har ligeledes fået fræset ind til bruse armatur og håndklæde tørrer , de stikker Nemlig ikke ud over væg og De er i vater

Ville i ligeledes klage over at de har fået banket buler i væg /glasvæv på anden side I køkkenet
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Om koblingsdåserne under håndvasken er fuldstændig i vater er fuldstændig ligegyldigt. Ved blandingsbatteriet til bruseren er det must. At der er gået én skal løs på de anden side af væggen er svært at bedømme skylden for uden at have set det. 

fase
okay det regnede jeg heller ikke med at var det store problem, men hvad så med at kobling dåsen ikke er langt nok inde til at være gemt i væggen ? De stikker knap 5 mm ud fra væggen, er det noget hvor en manchet dækker eller burde de være længere inde i væg

du kan se på 1. Billede, det er vaterpas helt ind til koblings dåserne

Skal der ikke fliser på væggen, for så bliver det dækket. Ellers dækker manchetterne.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nej der skal ikke fliser på andet end bruse niche og gulvet regnede jeg med , resten skal pudses/vandskures/kostes eller hvad man kalder det :) og males 
5 mm dækker manchetterne.

fase
Selv i bruseniche er der en lille margin, om koblingsdåser er helt i vater. Brusearmaturet kobles på med nogle nipler der har en forkrøbling, så er der mulighed for at dreje dem så armatur slutter med at sidde lige.
Den skade der er i køkkenet er ærgerlig men næsten u-undgåelig. Vent til rørene er muret fast i badeværelse,
Skær et stort kryds i tapet med hobbykniv så det kan skubbes af, og det løse tages ud. Så spartles op og tapet limes på plads bagefter.
Om du skal klage over det. Jeg ville nok nævne det, og så høre hvad der kan gøres. Skal der maler på i badeværelse så kan de tage det i samme omgang.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja ved godt at det måske er lidt svært at undgå med skaden i køkkenet, men bare surt nu hvor køkkenet ikke var planlagt at skulle renoveres igen ;)  der skal dog ikke maler på, er meningen jeg selv vil gøre det..

Men prøver lige at hære vvs, om ikke at de dåser skal længere ind nu hvor jeg ikke skal ha fliser på ?!  De der blå og røde “forlængere” de har sat på ved kold/varm  hvad er de til ? Er det nogle der skal blive siddende og skæres til eller skal de helt pilles af når man er færdig
De bliver sikkert pillet af inden montagen af ventiler. De er der for, at der ikke skal komme vådrumssikring og spartelmasse i rørene, inden der bliver monteret. Det er almindeligt, at spartelarbejde og malerarbejde bliver udført inden VVS montage.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også