loft udtag til ø75

Hej

I mit skur har et hul i loftet på ø75 hvori der er samlet nogle ledninger Jeg vil gerne have lukket hullet korrekt enten med en loftdåse + blænddæksel eller på anden vis.

Jeg har ikke mulighed for at komme til oppe fra, så en dåse der skal monteres oppe fra er no-go.

Jeg er ikke klarover hvilke muligheder der er, men jeg tænker jeg måske er nødt til at montere et mindre brædt over hullet i loftet og så bore et ø68 hul i brædtet og montere en kaiser forfra dåse, som forneden og så med et blæddæksel som afslutning.

https://www.lavprisel.dk/kaiser-europadaase-forfradaase-oe68-mm-dybde-61-mm-52147?gclid=EAIaIQobChMIiqXf7ZvU6QIVRYuyCh3fZgCqEAQYBCABEgKGPfD_BwE

Eller har jeg andre og bedre muligheder?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel ikke et billede af installationen? Det er svært at fortælle, hvordan du løser opgaven, uden at vide, hvordan det ser ud nu.

fase
S. Fabrin skrev den 27-05-2020 16:27:36
Du har vel ikke et billede af installationen? Det er svært at fortælle, hvordan du løser opgaven, uden at vide, hvordan det ser ud nu.

Kommer her. 

Jeg ville bruge kaiserdåse med et blindæksel på
Hvoredan vil du montere et bræt over hullet, når du ikke kan komme til fra oven. Selvom jeg ikke kan se en dåse over brædtet, så ville jeg forsyne hullet med et blindlåg, og så var det det. Den der har lavet installation, har formentlig lavet det lovligt?

fase
S. Fabrin skrev den 27-05-2020 18:14:04

Hvoredan vil du montere et bræt over hullet, når du ikke kan komme til fra oven. Selvom jeg ikke kan se en dåse over brædtet, så ville jeg forsyne hullet med et blindlåg, og så var det det. Den der har lavet installation, har formentlig lavet det lovligt?

Jeg vil montere et brædt oven på hullet, altså set nede fra. I det brædt vil jeg bore ud med ø68 og så montere en dåse her trækker jeg kablerne ind. Til sidst vil jeg skrue et blænddæksel på.

Hvis jeg bare skruer et blænddæksel på så er det jo forsat ulovlig. 
Annonce
mfrost skrev den 27-05-2020 17:37:57

Jeg ville bruge kaiserdåse med et blindæksel på

Det var faktisk også min plan men så skal jeg forsat sætte et brædt uden på loftet da kraiser dåsen er ø68 og det nuværende hul er ø75

cyberc skrev den 27-05-2020 21:19:14

Jeg vil montere et brædt oven på hullet, altså set nede fra. I det brædt vil jeg bore ud med ø68 og så montere en dåse her trækker jeg kablerne ind. Til sidst vil jeg skrue et blænddæksel på.

Hvis jeg bare skruer et blænddæksel på så er det jo forsat ulovlig. 

Det er rigtigt, at det stadig er ulovligt, men det har det været hele tiden. Jeg håbede, at der var en dåse over brættet, men det er der så ikke. Hvis du kan komme til at skære en ring med de to diametre kan du lime den op i hullet og sætte en dåse i den mindste diameter.  Det vil se betydelig pænere ud end et stykke brædt neden under. Inden du laver noget, ville jeg undersøge, om kablerne kan nå, for kappen skal med ind i dåsen, ellers er det stadig ulovligt, og så er du lige vidt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis