Startproblemer Plænetraktor

Hej
Søger hjælp til at løse startproblem på min plænetraktor, en Craftsman T3000 fra 2017.
Under klipning går den i står, på samme måde som hvis den løber tør for benzin.
Herefter vil den ikke køre starteren rund, den klikker heller ikke på starteren.
Der er lys i timetælleren og kørelyset virker også, så min konklusion er at batteriet er ok.
Under forsøg på fejlfinding konstatere jeg at multistikket der sidder på el-tilkoblingen af skærebordet er faldet af.
Den sætter jeg på igen og den kan kun monteres på en måde.
Jeg finder en 20 amp fladsikring, der er ok.

Har i forslag til fejlfinding?

Tænker om sædekontakten kan være involveret?
Tror i der sidder flere sikringer?

Vh Henrik


Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok noget med sikkerhedssystemet, gå alle ledninger og stik igennem, og tjek de forskellige sikkerhedskontakter.


Vi prøver igen, i morgen --
Ja jeg fik problemet løst i går.
Stikkene og kontakterne blev kontrolleret som anbefalet at det første svar jeg fik her på siden (Tak je_ns) og det stik der var faldet af (multistikket til kontakt for klippebord) var lidt smudset og fik lidt kontaktrens. Lidt mere forsøg på fejlfinding uden at finde fejlen, herefter startede den.
Det var jo super, så standsede vi motoren og klappede os selv på skulderen. Efter lidt snak lige en ekstra test på plænen om bakafbryder og klippebordskontakt virkede som det skulle. SÅ VAR DEN DØD IGEN.....Det eneste vi havde ændret var kontakt rens på klippebordskontakten, så interessen samlede sig om den. Den sad lidt for løst synes vi, (nok også derfor den var faldet af i første omgang) så vi prøvede om vi kunne klemme hunstikkene i multistikket så den sad bedre, men det var svært uden de brækkede.
Af med multistikket og montere nye enkelte elstik der sidder meget mere stramt, og nu kører den. 

Henrik
Lige en ekstra ting.
Giver det problemer igen, kommer vi nu hurtigere til kort hvis ikke der er helt styr på placeringen af de enkelte stik. Det er jo lettere med multistikket der kun kan sidde på en måde.
Vi klippede ledningerne på multistikket så placeringen af ledningsfarverne kan ses på stikket. Det afmonterede stik er nu tapet på ledningen, så skulle vi komme i problemer med placeringen af ledningerne engang, så er facitlisten lige ved hånden. :) 

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis