Hvormeget sandpapir pr kvm?

Til de svært tilgængelige områder:
Overvejder en excentersliber på 125mm med korn 40 slidepapir til at fjerne gammel maling fra træbrædder på træterrassegulv.

Hvormeget sandpapir pr kvm når man skal ca 1 til 2mm ned.

Til de store flader:
Leje en gulvsliber på 200mm. En problemstilling er at træbrædderne, udover at de er malede, ikke er 100% lige, de bukker lidt op i hver side. Lægges et vatterpas på et bræt, kan man se lys komme igennem midten.

Hvormeget sandpapir pr kvm når man skal ca 2-4 mm ned (maling og afrette).
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der hvor du lejer gulvsliberen kan de sige hvor meget sandpapir du får brug for. De har sikkert også en mindre maskine til svært tilgængelige områder.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det er ganske svært at svare på. Det afhænger meget af, hvad det er du skal slibe af, og hvor hårdt det du sliber er. Og ikke mindst: Hvilken kvallitet papir du bruger. Der er stor forskel på hvor længe det holder.

De gange jeg har lejet gulvsliber, har jeg fået rigeligt papir/net med. Når jeg så returnerer maskinen, har jeg kun betalt for det jeg har brugt og returneret resten. Jeg vil tro du kan lave den aftale de fleste steder.
I øvrigt sparer det på papiret at der bruges støvsuger. Når det er udenfor kan man fristes til at undvære den, men det betyder noget at papiret holdes lidt rent.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Først tak for svar. Et opfølgende spørgsmål, har i erfaring med en såkaldt "Rensestift til slibepapir". Det er ret set et kæmpe stykke viskelædder (rågummi) som efter sigende skulle "viske" alt muligt skidt fra slibepapiret og gøre det som nyt.
Kan ikke finde nogle omtale eller erfaringer.
Jeg har Brugt stumper af klar slange, samme str. som haveslange, til både båndsliber og rondelsliber. Tror at haveslange virker lige så godt.
Det renser meget af, men kun hvis det ikke er brændt fast.  

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også