Vaskemaskine tømmer ikke

Hej

Har en Bauknecht WA PLATINUM 882L vaskemaskine, som ikke vil udtømme. Jeg har tjekket og renset trevlesien forneden. Har også tjekket at vingehjulet kører fint rundt når programmet er igang men uden at der kommer noget vand igennem. Jeg får en fejl "Vandfilter stoppet", men ved ikke hvad jeg mere kan gøre.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd mange tak.

Nicolaj
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du undersøgt om afløbsslangen er stoppet?

fase
Nu findes der ingen dumme spørgsmål, men dumme svar. Ja, slangen er bag på maskinen og går fra maskinen og til det afløb, som slangen er tilsluttet. Det er der, vandet kommer ud af maskinen.

fase
Jeg har haft afløbsslangen af og renset den men ingen effekt. Der kommer intet igennem.
Er der andre ting man kunne forsøge?
Hvordan er det med slangen fra karet og til filtret eller afgangen fra filtret? Du bliver nødt til at gennemgå hele vejen fra kar til afløb.

fase
Annonce
OK. Skal jeg til at afmontere maskinen for at gennemgå fra kar til afløb?
Du kan nøjes med at afmontere slangerne på filtret, så tilslutningen til karet ikke bliver utæt. Du skal tage bagpladen af for at komme til delene.

fase
Mange tak skal du have. Jeg giver det et nyt forsøg i morgen aften. God aften. 
Hej igen. Jeg synes det ser svært ud at komme til slangerne og få dem afmonteret. Har vedhæftet et par billeder. Det er som om man skal have afmonteret den ene side for at komme til dem. Jeg kan ikke se nogen slanger når jeg afmonterer bagsiden. Er der noget jeg overser?
Du har demonteret overpladen. Hvis du følger afløbsslangen, fra hvor den er tilsluttet afløbet, må du kunne finde ud af, hvor de ender i filtret.
Jeg får en fejl "Vandfilter stoppet",
Den tekst får mig til at spørge om fejlen findes i tilløbsslangen. Der sidder et filter i begyndelsen af slangen. Det går jeg ud fra, du har kontrolleret? Dine meldinger er lidt modstridende: Vandfilter stoppet og der pumpes ikke vand ud.

fase
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis