Vaskemaskine tømmer ikke

Hej

Har en Bauknecht WA PLATINUM 882L vaskemaskine, som ikke vil udtømme. Jeg har tjekket og renset trevlesien forneden. Har også tjekket at vingehjulet kører fint rundt når programmet er igang men uden at der kommer noget vand igennem. Jeg får en fejl "Vandfilter stoppet", men ved ikke hvad jeg mere kan gøre.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd mange tak.

Nicolaj
Hej Har en Bauknecht WA PLATINUM 882L... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med vanlåsen , det er typisk et problem med tømning hvis den er noget forstoppet .....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tak Fabrin. Jeg har demonteret både bagsiden (første billede ovenfor) og overpladen. Jeg har tjekket filteret ved tilløbsslangen og det ser fint ud. Der kommer også fint med vand ind når jeg starter et program. Jeg kan godt ane hvor afløbsslangen sidder på filteret men det er meget svært at komme til. Når den tømmer kører viften nede ved trevlesien fint (går ud fra det er pumpen?). Der kommer dog intet vand ned fra selve tromlen så jeg kan have hullet hvor trevlesien åbent når maskinen er i gang uden at der løber vand ud. Det siger mig vel at problemet er fra selve tromlen og ned til trevlesien? Jeg har forsøgt at tage et billede at det. Den store sorte slange går på tromlen. Det andet billede er hullet hvor trevlesien sidder og hvor viften kører når jeg starter men hvor der intet vand løber igennem. Giver alt dette mening?
Hej karl smart. Hvor finder jeg vandlåsen? Tak. 
Der er noget der tyder på, at fejlen ligger mellem tromle og filter. Fyld lidt vand i tromlen mens du kan se i tilgangen til filtret, om der kommer vand ud. Ellers må du rense det. Vandlåsen sidder i den faste installation. Den venter vi lidt med, at bekymre os om til senere.

fase
Der kommer ikke noget vand igennem fra tromlen og ned til tilgang til filteret. Hvad er det du tænker jeg skal rense? Den store sorte slange der forbinder tromlen med filteret?
Annonce
Ja, jeg ville prøve at rense slangen fra tromlen og ned til filtret. Hvis du ikke kan få slangen af, så prøv at klemme slangen sammen, så det, der eventuelt stopper, bliver knust. Derefter prøver du om, der nu kommer vand igennem.

fase
Denne plastikkugle sad godt fast i den store sorte slange. Det virkede dog også som om der var noget andet der blokerede oppe omkring tromlen. Kan det passe denne bold skal være et sted i systemet eller er det synderen bag det hele?
Det kan godt passe, at den kugle skal være i systemet, men den skal ikke sidde fast. Den er der for at lukke så sæben ikke skal blive lukket ned i pumpen uden at blive brugt. Du skal fokusere på det andet der evt. blokkerer.

fase
Ja det var også min konklusion. Den kan umuligt være kommet derind af sig selv. Det var også som om der var en membran eller noget lignende af fedt/sæbe som blokerede op til tromlen. Jeg har fjernet det og nu er der hul igennem. Kører lige et prøve program, men virker som om det fungerer. Tusind tak for hjælpen Fabrin. Havde ikke kommet frem til fejlen uden din hjælp :)
Lige som en afslutning på denne så fik jeg den samme fejl for et par dage siden og måtte skille det hele ad igen og fandt så denne mærkat fra nogle bukser som havde blokeret tilgangen til den store slange fra tromlen. Hvordan den er kommet ud af selve tromlen og ind på tilgangen til slangen er et mysterium for mig, men nu er det i hvertfald helt klart, hvad der har været problemet.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis