Garage konstruktion

Min kæreste og jeg har købt vores første hus.Vi skal have udvidet den nuværende garage, så den bliver sammenbygget med huset.
Garagen ligger i skel, eftersom jeg skruer meget i biler og der er skal være en klargørningslift er det vigtigt at vi får udnyttet den makismale højde på 2,5 meter så godt som muligt.

Vores problem ligger egentlig i at garagen kommer til at gå ind i husets nuværende tagkonstruktion, og der er desvære kun 2,3 meter i højden til den limtræsbjælke der stikker ud fra huset.
Er der nogle af jer kloge folk der kan hjælpe med en løsning, eller bliver vi nød til at skal have en arkitekt ud og kigge?
Den nuværendes garage længde beholder vi, og den bliver så udvidet ud mod huset, så vi opnår omkring 8x8 meter.
Spær bliver formentlig enten af I-Bjælker eller limtræsbjælker som tømmerhandlen anbefalet os, os så med tagpap. 

Der vedhæftes lidt billeder, her skulle man gerne kunne se vores problemstilling.
I er meget velkommen til at stille opfølgende spørgsmål.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen med erfaringer med at bygge garagen sammenhængende med huset? 
Du skriver det ikke, men jeg går ud fra, at din bygning skal være med flat med pap?
hvis du i stedet lader taget følge husets gavlvinkel, får du en stigning på 20-22% og får en højde på 4 meter midt på grunden. Pap på og lad vandet gå ned på eksisterende garage, hvor du monterer en 150 mm tagrende. Samtidig kan du smide ovenlys ind på taget. Det gir masser af gratis sol og varme.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis