Hvor er kloakdækslet

Hej
Min køkkenvask er stoppet og det har ikke virket med et rense bånd, da det ikke kan komme længere end ca. 2,5 meter, så nu tænker jeg at jeg skal finde mit kloakdæksel og rense derfra.
Problemet et at hele min indkørsel er belagt med sten, så jeg ved ikke hvor jeg kan finde det. jeg har taget et billede at hustegning. Nogen der har et bud på hvor jeg kan finde dækslet?
Jeg har markeret vasken med gult.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der nogen der har erfaring med at spule røret med en højtryksrenser? Det ville være en del nemmere end at finde kloakdækslet.
Ja det har jeg , men jeg gør det altid fra udløbssiden så snasket ikke kommer op i hovedet på en, men jeg ved osse hvor rensebrønden er. Men du burde kunne finde den fra gavlen til venstre. Lidt ind mod midten. Kan man ikke se noget målsætning påtegningen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Altså her?
Ved din gule afmærkning er der ikke noget dæksel.
Der er formentlig dæksel, til højre eller venstre, "samlingen" med cirkel.
Hvad med gulvafløbene til højre for din gule cirkel, virker de?
Hvis de virker/trækker godt nok, så hjælper det nok ikke at spule fra en af siderne.
I værste fald, hvis der slet ikke er træk igennem, fra køkkenvasken, kan røret være faldet sammen.
Hej

Der er en lille smule gennemløb fra vasken, så tænker at der sidder en prop ca. Ved indløbet til det større rør.Altså cirklen der er markeret med sort. Der er fint gennemløb fra de øvrige afløb.
Annonce
Har prøvet at spule med en kloak slange på en højtryk renser inde fra men den tog det ikke.. Men kan være du er heldig.
Dog kom der ikke noget snask op..
Bare husk noget at tørre slangen med når den skal ud for ren er den ikke 😂

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse


Prøv at se i brønden med brun markering om der gennem strømning. Så vidt jeg kan se kommer der et en ledning fra dit toilet. Hvis der er opstuvning, er der en forstoppelse mellem de to brønde, som du kan fjerne ved at spule fra den med rød markerede brønd. Under alle omstændigheder burde du spule fra den røde brønd. Har du prøvet at lade den varme hane løbe i køkkenvasken? Det kan sommetider hjælpe, fordi fedtklumper opløses. Hvis du bruger højtryksrenser fra køkken side, bliver du forvist til brændeskuret i mindst tre uger. Gæt selv hvorfor.  

fase
Hvis der f.eks. sidder en fedtprop burde du kunne presse rensebåndet igennem, dog forudsat at det er et prof. rensebånd eller tilsvarende.
Har du træer/buske i nærheden, så der er gået rødder ind i kloakrøret?
Er forstoppelsen sket pludseligt?
Du kan også være så uheldig at røret er faldet sammen.
Har du forsikring som evt. kan dække skaden?
Har du prøvet at måle om rensebåndet går helt ud til t-stykket, din sorte ring?
Jeg har prøvet med to forskellige rensebånd. Jeg kan få det smalle bånd hele vejen igennem, hvilket vil sige ca 8 meter. Det hjalp lidt på vasken. Så købte jeg et rensebånd med større hoved, men det kan jeg kun få ca. 2,5 m ned i røret. Nok ca til der hvor den sorte cirkel er placeret.
Ring til et firma med slamsuger og diverse
-De suger og renser, og kan lokalisere brønde, så man kan markere dem op.. (på Djursland har vi en ekspert - men det har i måske også "over there"
Det er 100 gange bedre at få klarhed, fremfor at stå i problemet om en måned igen!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis