Vaskemaskine stinker

Hej alle!

Vi har lige overtaget et hus med tilhørende vaskemaskine, og efter første vask stinker tøjet helt vildt af det jeg vil betegne som et afløb som skal renses. Sådan lugter afløbsrøret også. Afløbsrøret er 65 cm højt, og der lader til at være fin passage igennem.

Jeg har kørt et par kogevask uden tøj i, men problemet varer ved. Hvad jeg ikke forstår er at tøjet lugter som selve afløbsrøret 😏

Hvad kan det mon være? Hele huset stinker, og det gør jeg snart også 😆
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaskemaskinen ser i øvrigt helt ren ud, med undtagelse af det fleksible afløbsrør som har lidt belægning.
Hvis det er en af de helt billige maskiner hvor bundkarret er i plastik kan det være svært at komme af med hvis maskinen sjældent har fået lov til at tørre ud mellem vaske

Jeg ville først afkalke maskinen med citronsyre og derefter en (tom) kogevask med en masse klorin.
Har selv haft en maskine hvor jeg jævnligt var nød til at køre den med pool klor.
Husk hvis du fylder klor i maskinen skal den køre en tom skyllevask bagefter.

Hvis det stadig lugter er det ikke sikkert der er noget at gøre andet end at skifte den ud.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ok, jeg får kørt på med klor og afkalkning 👍🏻 Godt at høre at der er noget at prøve! Jeg melder tilbage når jeg ikke stinker mere
Jeg har også i førnævnte maskine brugt opvasketabs for at rense den op - de fleste tabs indeholder også klor.

Pointen er at når belægningerne først har sat sig i maskinen så kunne jeg i mit tilfælde (billig Bosch maskine fra 0'erne) godt holde det nede med nævnte tiltag men ved alm vask i den kolde sæson kom det relativt let igen - i sidste ende synes jeg ikke det var holdbart og endte med at skifte maskinen ud.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Uden månedlig rensning, opbygger der sig store mængder ubrugt vaskemiddel og snavs på ydersiden af tromlen. 

 

Wuhuuw, så har familien og jeg fået rent tøj på 🥳 vi stinker slet ikke mere!

Jeg gav maskinen en ordentlig omgang med maskinvask (som skummede ud af maskinen og ned på gulvet) og derefter poolklor og flere tomme kogevaske bagefter. Den stank slet ikke i går, men man kan godt lugte den lidt i dag. Jeg ser lige dagen an - men nu har vi tøj til et par dage 😆
bland ikke klor og citronsyre forresten....
Nu er der vel en vandlås foran det afløbsrør .jeg har aldrig hørt om en vaskemaskine som lugter af kloak , der har været tilfælde med maskiner og tøj der lugtede lidt .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 26-05-2020 17:04:50

Nu er der vel en vandlås foran det afløbsrør .jeg har aldrig hørt om en vaskemaskine som lugter af kloak , der har været tilfælde med maskiner og tøj der lugtede lidt .

Fra vaskemaskinen går der en fleksibel slange, som har et buk for enden (det går opad, og så nedad, ned i et PVC rør som ender i en vandlås. Er det som det skal være?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis