Pladevibrator

Hej.. min pladevibrator, herkules 1100 oser del når den startes. Den vil ikke tage fat når den får gas og begynder ikke at vibrerer?. Har haft lånt den ud og mistænker måske der er hældt diesel på i stedet for benzin, men vil den så kunne starte?  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke starte den på ren disel, men er der en smule i kan du måske.
Prøv at tjek motorolie standen, er den for høj, vil den også ose. (høj oliestand
skyldes ofte der er løben benzin ned i olien)
Har pladevibratoren været lagt ned, kan der også være rendt olie ind i motoren.

Vi prøver igen, i morgen --
Olien vil blive brændt af når motoren kører. Tjek tændrøret, måske skal det renses/skiftes.
Tjek oliestanden. Hvis den er for høj, så tap overskydende olie af. Muligvis er der kommet benzin i, som je_ns skriver. Jeg ville skifte olien til noget frisk,hvis standen er for høj. Det koster ikke alverden at skifte olien - det væsentlig billigere end en sammenbrændt motor.   

Træd ikke på mine ledninger :o)
Har du mistanke til at der er diesel i benzinen, så skal tanken tømmes helt.

Søren O
Som søren skriver, ud med den gamle benzin.
Så frisk olie og benzin, og få den startet op, og lad den stå og tøffe så den bliver driftsvarm, mon så ikke den spiller igen?

Ja man kan godt somme tider fortryde, at låne sine ting ud. 

Vi prøver igen, i morgen --
Har tømt alle væsker på den og tilført nye, renset luftfilter og strammet kilerem. Den stater og oser ikke mere, men kan ikke stå i “Tomgang” nogle ideer til problemet ? 

Så kunne det tyde på, at karburatoren trænger til en rensning.
Det er en fordel at have noget karburator, eller bremsespray, og få det hele renset igennem.
Et hår fra en stålbørste, kan være godt til at rense dyserne med.

Et nyt tændrør, kan til tider også gøre underværker..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis