Robotplæneklipper hjælp

Jeg skal købe min første robotplæneklipper men er meget i tvivl om hvad der er vigtigt at kigge efter - fx. cut to edge, wifi, osv.

Det jeg ved, er at græsplænen der skal klippes er 540 m2 og der er en mindre skråning med en hældning på 30%.

Tænker derfor at robotplæneklipperen skal kunne klare 600 m2.

Vil gerne høre om både gode og dårlige erfaringer og ikke mindst et bud på en god klipper.

Mit samlede budget alt inkl. er på kr. 7.000.
Jeg skal købe min første robotplæneklipper men er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wezio skrev den 27-05-2020 23:01:24

Det behøver du ikke  
Hvis du vælger en Gardena Sileno Life 750 som jeg har, kan du i klippemenuen vælge hvor langt robotplæneklipperen skal køre ud over kanttråden  

Hvor meget kan du justere inden i den menu eller sagt på anden måde: Hvad er min/max for kanttråd afstand ? Jeg har fundet instruktionsbogen for Gardenaen men kunne ikke umidelbart finde at afstanden kunne justeres.
Afstanden for min Worx er som jeg husker det 26 cm.
Hensan skrev den 28-05-2020 16:53:34

Hvor meget kan du justere inden i den menu eller sagt på anden måde: Hvad er min/max for kanttråd afstand ? Jeg har fundet instruktionsbogen for Gardenaen men kunne ikke umidelbart finde at afstanden kunne justeres.
Afstanden for min Worx er som jeg husker det 26 cm.

 Jeg har lige tjekket i opsætningen. Jeg kan justere i mellem 20 til 40 cm kørsel over kanttråden. Jeg har i tidernes morgen indstillet den til 32 cm kan jeg se...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har haft Worx landroid i en 4-5 uger nu, og meget overrasket over kvaliteten og effektiviteten på sådan en fyr.
Jeg købte den med guard sensor, så den kører udenom træer, det virker sådan lidt 7 ud af 10 gange, den rammer lidt ved siden af når plænen er skrå.
Jeg startede nogle dage med 60mm, og er endt på 40mm, kan gå ned til 30mm. Synes det ser rimelig ok ud. den kører ca. 3t og 15mins på batteri (ca. 550m2).
Jeg har måtte lappe tråd et par gange da jeg har lagt den ovenpå græs, og ikke lavet kant til tråd først det er nok en rigtig god ide :)

Det er super lækkert at sidde på terrasse nu, og se den slå græs mens man ikke behøver gøre noget nu. Og det er klart nok noget mange vil kunne lide, hvis de altså gider investere i sådan et dyr og tror på det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis