Fastgørelse af leca-væg til eksisterende leca-væg

Hvordan fastgør jeg en lecavæg jeg skal til at mure, til en eksisterende lecavæg.
Murbinder med rawplugs?
Sømplugs + vinkelbeslag?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde bare skruet vinkelbeslag i væggene, så de er skjult i de vandrette fuger. Skru dem ind efterhånden som du får bygget op i højden. Godt med lim på.

Det gjorde jeg her i huset for halvandet år sideb og det holder da endnu uden anmærkninger 

Mvh. Christian M
 

ev elmand skrev den 24-05-2020 19:08:11

Jeg mener man murer leca op med mørtel/ cementmørtel. Så der bør bruges murbindere. Mon ikke det er sådan et system der skal bruges sammen med tilhørende dybler. 

 Jeg forstår det som om, at han skl bygge en mur ind mod en anden mur? Altså eksempelvis i en vinkel, og ikke parallel? 


Mvh. Christian M
 

Kommer vel på hvad der ligger på hylden. Det ideelle er vel at bruge bindere med plugs. Men hvis nu du ligger med 4" halv søm kan man vel banke 2 i hver skifte lidt på skrå. Eventuelt kan et stykke 6 mm tinder stål bruges på samme måde

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Væggen skal stå vinkelret mod den eksisterende væg.
Jeg har før brugt patentbånd + sømplugs da jeg "murede/limede gasbeton mod en væg der stod vinkelret på, men gasbeton har en mere ensartet "konsistens", og det var derfor ret ligetil at bore et hul og banke en sømplug i.
Leca er jo leca, og boret skrider tit - for mig i hvertfald - når jeg borer i dem.
@ Fiahgt banke søm i den eksisterende fuge?!

 

Ok ja det kunne være vinkelret på. Min 1. tanke var en mur parallel inden for en anden mur. Er det vinkelret på er det bedste jo at hugge ud i den eksisterende væg så det går i forbandt. Den næstbedste løsning er at hugge nogle store søm eller armerings stål ind i eksisterende mur for hver eller hver anden skifte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis