Garage - Hvordan isolerer jeg gulvet uden at banke det op?

Hej med jer,

Vi har for kort tid siden overtaget et parcelhus, med tilhørende muret garage.

Da vi ikke anvender garagen til vores bil, men ren opmagasinering og kontor, påtænker jeg at lave garagen om til ét stort rum, som kan anvendes til kontor, legerum eller andet sjovt.

Vi har lige fået helt nyt tag på garagen, og garagen er splittet op i 2 rum. Det ene rum anvendes som kontor (ca. 12kvm opvarmet - varmerørene går gennem garagen og ind til huset) ), og den anden del er 'kold' med en el-port. De to dele er kun adskilt af en isoleret gipsvæg. Der er altid varmt i kontorrummet, både vinter og sommer, og der er monteret loft med isolering i denne del.

Jeg har overvejet at fjerne porten i garagen, og smide et dør/vinduesparti i i stedet, fjerne skillevæggen, isolerer loftet, og smide et eller andet gulv på. På den måde bliver rummet ca. 28kvm i alt.

Min udfordring er dog gulvet. Gulvet er støbt tilbage i starten af 70érne, og jeg vil nødigt skulle til at banke det hele op - både fordi jeg er lidt doven, men også fordi vores garage er bygget sammen med naboens så den står i skel.

Betongulvet er koldt her i garagen, og det er ret begrænset hvor meget jeg kan hæve gulvet (under 10mm), både fordi det flugter med indkørslen, men også fordi der ikke er meget plads at give af under døren, som er monteret i siden af garagen. (Se billeder)

Jeg tænker ikke jeg kan smide klikgulv på det kolde betongulv uden det har konsekvenser?, er der nogen med en kreativ hjerne der har et forslag til hvordan jeg får monteret et gulv herinde, som samtidigt ikke er superkoldt om vinteren uden jeg skal banke det hele op?

Garagen er ca. 8 x 3,5 meter og std. rektangulær - bygget op i murten med stillestående luft mellem inder og ydermur.

Her et billede af gulvet ved døren i siden af garagen - Gulvet kan ikke hæves mange mm. uden af døren vil gå imod:

Her et billede af overgangen mellem garagegulv og indkørsel:

Her et billede af garagegulvet inden for porten:

I en brandert kom jeg til at købe en kolonihave med verdens mest ramponerede træhus...og jeg aner ikke hvad jeg skal med det!
Hej med jer, Vi har for kort tid siden overtaget... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På den gamle snit tegning ses at der er planlagt isolering i hulmur. Om den er der i virkeligheden kan kun afgøres ved at tage en sten eller 2 ud indvendig så man kan kigge ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis