Plade til at hæve opvaskemaskine 2 centimeter

Jeg har kig på en opvaskemaskine med max højde 87 cm, og højde mellem gulv og bordplade er 88,1 cm.
Så jeg tænker jeg vil skaffe en 60x60x2 cm plade at lægge under:

- Nogen der har kendskab til om man kan købe noget specielt lavet til formålet?
- Hvilket materiale skal jeg vælge hvis jeg tager i byggemarkedet? (vandfast krydsfiner f.eks)
- Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse? (ustabil maskine, andre problemer)
Jeg har kig på en opvaskemaskine med max højde 87... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forresten, jeg kan det dit post nr. er 2500. Bor du i lejlighed? Har du tjekket, om ejer-/andelsforening eller boligselskab forlanger "drypbakke" under din opvasker? Hvis det er tilfældet, skal der også være plads til den i højden.

Jeg har kopieret dette fra et andet indlæg: " Ejerforeningen anbefaler at man sætter en stålbakke under opvaskemaskinen for at fange/opsamle evt vand hvis der skulle opstå en fejl, eller lign på maskinen, således at det ikke fører til en vandskade hos underboen.".

Altså, man lægger en bakke under maskinen, således at evt. "fejlvand" bliver ledt ud under fronten, så at man bliver klar over at der er et udslip, før der går alt for lang tid.

Træd ikke på mine ledninger :o)
ev elmand skrev den 24-05-2020 18:52:59

Og kig så i brugs forvirring. De fleste opvaskere til underbygning har 2 huller ud i siden eller op igennem toppen. Her er der beregnet til at man kan skrue den fast så den netop ikke tipper hvis barn eller barnebarn lægger sig på lugen i åben tilstand ( kan ikke anbefales )

 Ved godt vi er på "lav det selv", men maskinen er bestilt med levering og montering  :-)

Jeg kan lige nævne det for dem, men jeg tænker at hvis maskinen justeres op til bordpladen, bør den ikke kunne tippe (og så kan den trækkes ud uden værktøj)
bobenontot skrev den 24-05-2020 19:00:31

(...)
Altså, man lægger en bakke under maskinen, således at evt. "fejlvand" bliver ledt ud under fronten, så at man bliver klar over at der er et udslip, før der går alt for lang tid.

 Er obs på drypbakke, regner med at den nuværende (af plastic) kan genbruges - den er ret tynd, så den bør være ok mht. Højden.

Og vedr pladen kostede den kun 60 kr, så jeg tror bare jeg afskriver den og skaffer en ny der kan tåle vand.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også