Fugt problematik..?

Hejsa.  Det skrider efterhånden godt fremad med garagen som nu er blevet til værksted. Portene er erstattet af væg og dør, og dermed isoleret. Væggene har jeg dog lige spørgsmål til, som i forhåbentlig kan hjælpe med. Væggene består af gule sten som ydermure og gasbeton indvendig. Det ser ikke ud til at der er isolering mellem inder-og ydermur.
Jeg har observeret noget "hvidt" på de vægge som der står reoler op ad, og frygter lidt at det kan være alvorligt. (se billeder). Ud over den hvide belægning, så er der ustyrligt mange bænkebidere, hvilket peger 100% på masser af fugt.

Nogen ideer til hvordan jeg bedst udbedre dette? Det er ca 30-40 cm op ad væggen, herefter ser det helt normalt ud. Og kun på steder hvor væggen ikke er "fri".


Mvh. 
Olsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er saltudtræk pga fugt. Fugten kommer nok fra jorden. Går ud fra at tag er tæt og at der ikke kommer meget fugt til muren. Det er som sådan ikke så farligt, men vidner dog om en del fugt. Du kan lægge fugtspær ind ml sokkel og mur, men det er en stor omgang. Udluftning er altid en god ting, men hjælper som sådan ikke på saltudtrækket.

Mvh Troels
Det er fugtudtræk det set ud til at terræn er højere udvendigt og der ikke er gjort noget for at standse vandet i trænge ind i garagen. Det er jo ikke farligt men der ganske vidst voldsomt ud

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis