Er dette et afløb?

Hej

Jeg har tænkt mig at lægge nye fliser på mit gæstetoilet (ikke bad) i vores parcelhus fra 1960erne. Der er ikke etableret et decideret afløb i rummet, og som jeg forstår reglerne, er det heller ikke et krav når der ikke er bruser eller andet bad.

Til gengæld går afløbet fra vasken ned i et rør i gulvet, som så er forbundet med afløbet i badeværelset i rummet ved siden af, og nu er jeg i tvivl om:

1: Om afløbet kategoriseres som et gulvafløb, nu det trods alt sidder i gulvet, også selvom der ikke er en rist?

2: Om det er en god idé at få en vvser til at etablere et gulvafløb for en god ordens skyld? - men det betyder vel at rummet bliver et vådrum, og jeg så skal vådrumssikre, sikre fald på gulv, osv., hvilket gør projektet noget mere besværligt...

Er der nogen der kan hjælpe mig med de par spørgsmål?

tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det på billedet er ikke gulvafløb. det er blot en rørføring.
Er det en god ide med gulvafløb.
Ja hvis du plejer at spule gulvet eller hælde en 1/2 spand vand ud når du vasker gulv. Og så du bagefter har bøvl med at samle op.
Nej hvis du vasker gulv med en våd klud alene.
Det var stillet lidt komisk op, med det er det spørgsmål du må stille dig selv. Kommer der overhovedet noget i det gulvafløb eller tørrer vandlåsen ud med lugtgener som følge af det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super. Tak for svar. Der er absolut intet brug for afløbet og der bliver ikke vasket anderledes gulv end i resten af huset, så jeg holder det bare som det er.. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis