samling af tømmer

Hej 
jeg skal have samlet noget tømmer høvlet mål 145mmx45mm .Til formålet vil jeg bruge  et gerberbeslag type 2 beslag .problemet er at beslaget er opgivet i højden til 154 mm beslaget er 2 mm tyk så det er 150 mm til træet  .Jeg kan ikke finde et beslag der 145 mm (149mm ).Hvad gør man med det slup det vil blive tilbage ? lad man det bare være eller hvad plejer man at gøre ?
Beslaget er opgivet til samling til af tømmer og tagspær men hvad jeg kan finde af træ til tagspær så er det altid høvlet og står ikke ru og uhøvlet 
alternativt kan jeg bruge et gerber beslag type 3 beslag i stedet dette er dog noget dyre .


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gerber beslag skal passe ellers er det ikke så meget værd. I øvrigt står det til lgd. på 35 mm så dit tømmer kan ikke omme ind i den.
Jeg ville bruge hulplade på 120 mm bredde f.eks. denne på begge sider, det er metoden spær fabrikker bruger, selv om jeg godt ved at de presser pladen på i stedet for søm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Værsgo

https://www.stark.dk/paslode-type-3-gerberbeslag-140-mm-180-mm-20-mm?id=2741-3765179

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis