Kan ikke skifte den sidste halogen pære i emhætten

Hejsa,

Vi har en emhætte, hvor der sidder 4 spot med G4 "fatning". I 3 af dem sidder LED pærer (2w pr. styk), mens der i den sidste stadig sidder en gammel 20w halogen pærer.

Når vi forsøger at skifte halogen pæren og tænder lyset i emhætten, blinker lyset kort i alle 4 pærer og lyset slukkes. Skifter vi tilbage til den gamle halogenpærer, så lyser alle 4 pærer uden problemer.

Hvad kan forklaringen være på dette, og er der en løsning?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tændes lyset med en elektronisk afbryder, eller er det en afbryder, der bare slukker og tænder. Din beskrivelse tyder på en elektronisk afbryder. Hvis det er en elektronisk afbryder, kan blinkeriet skyldes en for lav belastning, som du kommer ud over ved at beholde den ene 20W pære. En oplysning om emhætten og et billede af betjeningspanelet vil være fint.

fase
Der sidder sandsynligvis en 230v -12v transformer i din emhætte en den kræver som Fabrin skriver en vis min. Belastning det er et særdels velkendt fænomen når man skifter fra halogen til LED så skal transformere og lysdæmpere skiftes da disse ikke er bygget til LED. Så lokalisere din transformer til lyset og skift den til en led så virker det med alle 4 lys igen. 
Takker for hjælpen og beklager det sene svar men har ikke fået en underretning om beskederne.

Umiddelbart tror jeg ikke, det er en elektronisk lnsp
Vi havde samme problem her i hytten, indtil jeg skiftede trafoen til lyset ud med en led driver, og derefter ingen problemer

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis