MDF-bord med linoleum - placering af sarg

Hej LDS
Jeg skal lave et linoleumsbord af 22 mm MDF, påsat koniske egetræsben. Bordet vil skulle måle 240x105 cm. Dertil mulighed for at sætte tillægsplader på 50cm i hver ende

Mit spørgsmål går til sargen, som jeg hare tænkt mig at lave i 4,5x4,5 cm fyretræsreglar.

Jeg vil gerne have sargen tilpas bagetrukket, så ikke den kan ses fra forsiden af bordet . Se billede, hvor jeg forsøger at illustrere mit ønske

Kan man det? Uden at fastgøre benene til sargen? Vil det give nok støtte?

På forhånd tak for hjælpen :)

Hej LDS Jeg skal lave et linoleumsbord af 22 mm... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
SKAL benene fastgøres til sarg. Eller kan den blot bruges understøttende, og benene monteres direkte på pl

vores nuværende bord er laminat halløjfra Ilva. Med to udtræksplader. Samlet længde 260 cm. Der er ingen sarg 🤔 kun udtræksskinner.Giver sig da også når man taget fra og rejser sig. Men hænger ikke
Bare et forslag til en løsning, som minder om den traditionelle måde at fastgøre benene, bare trukket ud i 45 gr. og grunden til det er, at MDF plade jo ikke er særlig stærkt at forankre ben i. Det kræver enten en sarg eller andet kraftigt plademateriale at sikre, at det hele ikke knækker sammen hvis nogle skubber sidelæns på bordet. Med den løsning, kræver det så en indskruningsbøsning i benet, for at man kan spænde gevindstangen tilstrækkeligt. 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis