Klippebord starter ikke på havetraktor

Hejsa.

Jeg købte fornylig en havetraktor af mærket "Weedeater". Den har kørt fint indtil nu, men nu virker klippebordet ikke længere.
Den starter fint, og den kontakt man skal bruge for at aktivere klippebordet ser også ud til at respondere, for hvis den er aktiveret ved tænd så sker der intet og maskinen starter ikke.
Når jeg så starter maskinen og aktiverer klippebordet på knappen, så sker der intet, jeg kan se at remmen til klippebordet ikke bevæger sig og jeg tror det er den skive remmen sidder på der ikke får strøm? Kan det passe?
Jeg ved ikke hvad delene hedder, så det er lidt svært at forklare - men jeg håber i forstår alligevel:)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder en magnetkobling, hvis du tænder og slukker burde du kunne høre den siger klonk klonk. (du burde også kunne det med slukket motor, men med tænding på)
Men kik sikringerne, og tjek ledningerne nede på magnetkoblingen måske de bare sidder løse i stikket.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har prøvet at slå den til med tændingen til - og der er intet klonk fra magnetkoblingen. Jeg kan kun se én sikring, og den har jeg skiftet, men den var tilsyneladende kun til motoren.
Kan selve magnet koblingen være gået i stykker, eller sidder der måske en sikring et eller andet sted der er godt gemt?

Jeg har også gået kablerne igennem for at se om der var nogle der sad løst, men der var heller ikke noget at finde der.
Nu kender jeg ikke din traktor, men normalt vil sikringerne sidde sammen, hvis du kan finde ledningerne til magnetkoblingen, de er normalt samlet med et stik, nede ved magnetkoblingen, så prøv at giv den 12 volt direkte.
Du kan jo også måle om der komme strøm frem til stikket, normalt er der både plus og minus, da koblingerne ikke plejer at være stelforbundne.
Men sådan en magnetkobling kan jo gå til, bla kan det ske at en ledning er brækket at oppe i koblingen, hvor den går ind.
(har set cowboy trixet, her er at bore et lille hul, og skrue en ledning fast, med en lille skrue)

Vi prøver igen, i morgen --
Nu prøvede jeg at sætte 12 volt direkte til den, og det gav ikke udslag så det må jo næsten være det.. Jeg prøver at skifte den - tak for svar :)
Når du har fået magnetkoblingen skruet af, så prøv at kik hvor ledningerne er tilsluttet til koblingen, måske du kan redde den?

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Jeg fik den afmonteret og skilt ad, men jeg er ikke helt sikker på hvad det er jeg kigger efter? Der lå løse ledninger indvendigt og jeg tror den tidligere ejer tidligere har lavet lidt fiksfakserier..
Den kan du desværre godt dødsdømme, det er selve viklingen i spolen, der er ødelagt.
Det kunne se ud som det er opstået, pga et defekt leje i koblingen.

Så du skal have en komplet, ny kobling.

Vi prøver igen, i morgen --
Det havde jeg desværre også på fornemmelsen, men sådan må det jo være. Tak for svar under alle omstændigheder :)
Jeg syntes ikke jeg kan finde en til modellen - er koblingerne nogenlunde universale til havetraktorer, og kan du anbefale et godt sted at købe den?
 
Du skal nok forhøre dig hos en forhandler af dit mærke havetraktor.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis