Stolpespyd træterrasse

Hej

skal anlægge stor træterrasse - hævet ca 15 cm over jorden. Jorden er dog en ren sandbund, og derfor er jeg gået lidt bort fra tanken om at klodse op på gamle havefliser. Der er ca 150 punkter som skal understøttes, så jeg ville vælge stolpespyd 10*10 banket helt ned

Så bjælkesko i ydre og indre rem, stolpespyd og så lidt fliser som ekstra støtte.

Er det godt nok? Ville gerne undgå at støbe - særligt i en sandkasse😊

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har sandbund er det da netop den perfekte bund for gamle fliser. Du skal ikke grave længere ned end netop der hvor fliser skal ligge. Så er det fast bund og det bliver kun sandkasse hvis du roder op i det så det bliver løst.
Stolpespyd trykker kun ned på 10 x 10 cm hvor imod en flise ofte er 4-5 gange så stor.
Jeg ser at stolpespyd koster omkring 50 kr/stk så det er da også en pris hvis det skal ganges op med 150 stk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De lokale er ellers bekymret for at sandet langsom vil skride og dermed gøre grundlaget for fliserne ustabilr

Men helt enig 150 stolpespyd + franske skruer + lidt stolper - det løber altså op i pris 🙄 Derfor havde jeg oprindeligt valgte havefliser, men er kommet i tvivl!

Klart fliser et stolpe spyd har som ev elmand skriver en meget lille over flade og risikrer ved tryk meget nemmere at blive trykket ned i sandet hvis du tager  en 30x30 flise har den jo et areal der 9 x større end den et slopespyd har så klart valg er fliser når du ikke vil støbe spyddene fast desuden enormt meget billigere med fliser
Ok - det lyder jo ikke til at jeg skal så bekymret for at fliserne giver problemer. Tværtimod.
Er der andre som har gode input?
Skal måske sige at en del af sandet er løst efter at der har været gravet ud til kloak. Så ved jeg ikke om det løse sand er er problem. Jeg tænkte bare at bruge de tungeste fliser på det område.
Jeg tror under alle omstændigheder at fliser er bedre end spyd. Dem der er tungest er vel også dem der er størts og derved den bredeste "sokkel"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis