Ventilation af loftrum

Jeg bøvlet lidt med dårlig ventilation på et ubenyttet loftrum. Jeg kender huskeregler med 5-10mm ventilationspalte ved tagfod, og det er der ikke på ejendommen, men her der blottet rem og udhænget er sat helt op mod undertag. Er jeg helt galt på den ved at skære et 1 cm luftspalte og sætte insektnet i, ved brættet mellem spærene.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I "gamle dage" var det 10 mm i hele huset længde på begge sider og så lige så meget i rygning ( altså x 2 ) Men jeg mener at anbefaling er steget lidt. Eller 1 / 500 af husets samlede areal i ventilation. ( 1/2000 hvert af de nævnte steder Hvis du går ind i cembrit pdf fil fra dette sted så er det beskrevet LINK
Men du kan jo ikke komme til ´til at lave rille helt imod spær så jeg ville lave 20 mm eller 2 x10 mm i hvert fag. Måske helt ude ved sternkant.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er en udmærket vindstop med 50 mm hårde pladebats. De skal skæres til så de passer ret præcis. Men det skal helst passe så du kan dele en plade i 2 ens stykker ellers bliver der for meget spild. Efter min mening er det næsten et must at du sætter lidt stillads op, skruer den nederste pladerække løs og skubber den op medens arbejdet står på. Det hjælper både på luft spalte og isolerings arbejdet.
Er det tagsten med undertag, så skal udluftning ligge under undertaget, og så kan du ikke arbejde udefra.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis