Kan hylden bære??

Ved ikke om dette spørgsmål kommer til det rette forum, så no hate please..
Jeg har netop hængt denne planke op og vil bruge den til mine bøger. Men er pludselig blevet i tvivl om vægten kommer til at rive udad eller nedad? - om den kan bære? Det er murstensvæg.. Håber i har svaret 🙏
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en mmuststensvæg og krogen har godt fat i ravlplugsen så kan du hænge en elefant op i den.... ok måske ikke en elefant men tæt på... med andre ord det kan sagtens holde 
Jeg ville næsten være mere nervøs for de åbne led på kæden 😊
når du læsser bøger op på hylden, så bøjer det led, der nu ligger plant med hylden :-(  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
De ydersteled, der ligger under bolten, vil pga vægten bøje opad og give hynden en skæv vinkel, så bøgerne falder ned, eller leddet brækker. Kæden ligner dekorationskæde. Ikke så stærk.

 

Annonce
Ja jeg ved det ikke er top gennemtænkt med kæden nede ved træet, men det var i øjeblikket den eneste løsning jeg kunne finde 🙈
Kæden har før holdt armeringsnet hængt fra loftet fyldt med planter, så dem er jeg ikke så urolig for.

Men pga mine evner (eller mangel på samme...) turde jeg alligevel ikke sætte alle bøgerne derop, så der er kun kommet et lille udpluk.

Jeg tror på det - indtil videre 👍
Jeg ville stille bøgerne i siderne - og "nipset" i midten - den krummer jo allerede meget under vægten..  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I sommerhuset har vi 2 hylder af kalmar brædder som er ophæng på flg måde og de kan bære en del vægt.


Hylden er ca 1,5m lang og bærer bla en stak bøger uden og bøje på midten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis