Hiver ikke undertråd med op

Jeg har en ældre symaskinen af mærket Toyota. Jeg har brugt den meget uden problemer, men nu vil den pludselig ikke tag undertråden med op ( jeg syede på den i morges uden problemer) jeg har renset, smurt, skiftet spole og tråd men den vil stadig ikke. Nogen der kan hjælpe

Ofte Linda
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til  
Har du tjekket at spolen til undertråden vender rigtigt.
Samt at nålen ikke er bøjet og den sidder rigtigt, prøv evt med en ny nål.
Nu ved jeg ikke hvilken system der er til undertråden, men kik om skøttehuset køre med rundt.

Vi prøver igen, i morgen --
Kan du ikke dreje den med hånden, så du kan se om tråden fanger undertråden eller hvad der evt. hindre den i at gøre det!
Vi har en gammel Husqvarna, hvor skytten og det andet mekanik i underarmen, er trukken af en tandrem, den var af uransagelige årsager kommet ud af justering.
Så den fangede heller ikke undertråden, selv om det så ud til at alt virkede.
Jeg fik efter flere forsøg justeret den op, ved at flytte tandhjulet et par hakker på remmen.
Men noget være bøvl, men maskinen var så gammel, det ikke kunne svare sig at sende den til symaskine mekaniker.

Vi prøver igen, i morgen --
Alt ser ud til at fungerer som det skal, den griber bare ikke fat i undertråden. Jeg tænker at det udemærket kan være fordi den er kommet ud af sporing må prøve at skille den ad tak for hjælpen alle sammen 😊 og god weekend
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis