Spørgsmål til wc-rum efter VVS-rapport

Hej,
Jeg har et lille wc-rum i min lejlighed. Rummet indeholder et toilet og et håndvask med et brusearmatur og har desuden et gulvafløb. Derudover er gulvet samt de nederste 100mm beklædt med fliser. I forbindelse med et forestående salg, har jeg fået udfærdiget en VVS-rapport, og i den står det, at fordi rummet har et gulvafløb, så lever rummet ikke op til gældende krav for vådrum. Han anbefaler enten at beklæde væggene med fliser eller fjerne gulvafløbet, hvilket begge er nogle forholdsvis dyre poster.
Mit spørgsmål er, om det ikke vil være tilstrækkeligt at udskifte brusearmaturet til et uden brus? Jeg har efter bedste evne forsøgt at sætte mig ind i reglerne for vådrum i BR18 og SBI-anvisning 252, og så vidt jeg kan læse mig frem til, må et bryggers eller wc-rum gerne have et gulvafløb, så længe gulvet og de nederste 100mm af væggene lever op til kravene for vådzone. Ham, der har lavet VVS-rapporten, siger, at det brusearmatur er underordnet - så længe der er et gulvafløb, skal hele rummet leve op til kravene for vådzone.
Hvad tænker I?
Hej, Jeg har et lille wc-rum i min lejlighed.... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Andel er også et misforstået koncept i min optik. Man vil gerne fremstå lidt som en ejerforening, men så alligevel ikke, med alt det bureaukrati der bliver lag på. 

Vvs manden kan sælge vvs ydelser, så det er klart at det er det han vil hjælpe med😎
Fyr manden, han dur jo ikke som rådgiver for andre end hans firma.
Desværre er han ikke alene om at arbejde på denne måde.

Det går jo ikke at han ikke kan redegøre for hvorfor rummet ikke er lovligt hvis bruser fjernes. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også