Støbning af vægtskiver

Jeg er i gang med at lave lidt corona træning i haven. Jeg har købt noget 3/4" vandrør der skal fungere som en vægtstang, og jeg vil nu støbe nogle vægtskiver i beton.

Planen er at støbe dem i et par ens spande, og i midten vil jeg sætte noget afløbsrør ned så der er et hul i midten.

Er der noget man skal være opmærksom på i forhold til at støbe sådan noget? F.eks. hvad skal man bruge for at det ikke tager 100 år om at tørre? Er det til at få ud af spanden igen, uden at ødelægge skiverne osv?

Jeg har kigget lidt på det her, da der står det er hurtig tørrende.
https://www.jemogfix.dk/weber-quickrep-5-kg/4172/9049555/
Jeg er i gang med at lave lidt corona træning i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser fint ud. har du tænkt på noget til bænkpres? Og et eller andet så du kan ta stangen til dødløft, Men det kan jo fint bygges på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Yes - jeg bruger et par vikler sådan her

Og så en bænk, hvor der lige mangler noget lidt blødere at ligge på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kovas skrev den 22-05-2020 09:39:38

Vægtskiver. Biltema har noget her som kunne bruges. Det ville kunne fåes for 1360kr for at dække mit behov. Det svare til et årsabb i mit motionscenter. Plast betrukket beton.

 Der er ikke nogle skiver på lager overhovedet desværre - så det ser ud til at jeg alligevel må i gang med at støbe. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også