Maling af træhus

Hej...

Jeg skal til at male mit træ sommerhus inden for den nærmeste fremtid. I dag er det blåt, men planlægger farveskift til sort.
Mener det er malet med Pinotex sidst det blev malet af ejeren før mig.

Hvilket mærke maling vil I anbefale? Og hvor kan det købes billigst?

Har læst mig til at fugt-% i træet Maks må være 15% så har tænkt mig at købe en fugtmåler. Er der nogen I vil anbefale eller kan det bare være en billig fra jem&fusk?

På de sider der får meget sol er der skal let maling af, så regner med at giver det grunder også.

Mvh Allan 

Allan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil høre et godt råd fra een der i 15 år har brugt samme sorte maling til sommerhuset i træ, så brug Pinotex Superdekk. Det er det bedste produkt jeg har anvendt til det formål. Bruger heller ikke andet herhjemme. Den dækker helt utrolig godt og har dybde i farven. Vi har malet sommerhuset et år efter opførelse i 05 og for 3 år siden igen og det ligger udsat ved vestkysten. Jeg har netop i går suppleret lageret og opdagede JemogFix har sortimentet 5 ltr til 389,-. Ellers er det billigt hos Nordicmaling i Vejle.
PS men vent til august, så er det tørt.

Hej Uldal

Mange tak for svar.

Jeg vil se mig om efter noget pinotex.

Er man nød til at vente til august, er det virkelig ikke tørt nok før?

Mvh
Allan 

Allan
Måske. Men du kører på chancen. Hvis du ønsker at komme igang før, vil jeg foreslå, at du køber en fugtmåler og måler m a n g e steder. Man presser en føler ind i træet og aflæser %. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også