Naboers elmåler på min terrasse

Hej LDS

Jeg har lige købt en lejlighed med terrasse, hvor elmålerne fra de nærmeste naboer er på denne terrasse - altså er disse elmålere, 4 stk, på min grund. De sidder for enden af en mur, hvor muren fortsættes af et gammelt nedslidt hegn med låge. Hegnet og lågen er en del af lejligheden, hvorved jeg skal stå for at vedligeholde dem. Altså har jeg tænkt mig at udskifte hegn og låge. Jeg har leget med idéen om, at "fortsætte" hegnet ud foran muren og elmålerne, da de ikke er det kønneste at se på. Hegnet bliver selvfølgelig sat på med beslag,så det er til rykke/åbne når der skal aflæses.

Er det tilladt afdække elmålerne således?
Og er det tilladt at andre går ind på min grund for at aflæse deres el, uden at informere mig om det først? Min køberrådgiver har ikke fundet noget om dette i nogle servitutter o.li.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Søren O
Søren O
3483 7000
Velkommen på LDS
Mon ikke de fleste elmålere i dag er fjernaflæste? Er det tilfældet hos jer, kan den der skal betale for elforbruget, sikkert gå ind på "elleverandørens" hjemneside og se aflæsningerne. Jeg selv har brug for aflæsningstal fra el elmåler ude i en skov. Jeg har tilmeldt mig en gratis service, hvor jeg nogle dage efter månedsskifte får en mail med aflæsningstallet.

Det "oplukkelige" plankeværk kan vel sammenlignes med en skabslåge, så når blot måleren er tilgængelig vil jeg tro at det er i orden.

Dine naboer har vel en hævdvunden ret til at aflæse deres måler, men kan de se fjernaflæsningstallene, har de vel ikke behov for at forstyrre dig.

Søren O
ev elmand
ev elmand
15485 7480
Velkommen på lds.
Du må gerne lave en låge eller lignende foran de elmålere.
Vi er faktisk kommen derhen i udviklingen at elmålere normalt aflæses automatisk. Så der vil ikke komme meget trafik den vej. Men der kan da blive tale om både aflæsning hvis naboen ønsker at holde øje, og håndværkere ved evt. reparation. Der ville normalt være en eller anden form for servitut.
  Men jeg kan godt se det for mig at efterhånden som sommeren bliver varmere, og fruen ligger på terrassen så stiger naboens interesse pludselig for at aflæse elmålere.  ​ Lidt humor her sidst på aftenen.
Hov der kom Søren O. først.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hegn med låge
    Lav-Have (5 svar)
  2. Tæthegn og pigtråd
    Lav-Hus (18 svar)
  3. Skel og støttemur
    Jura, reglementer og krav (1 svar)
  4. Træ hegn, hvor høj?
    Lav-Have (15 svar)
  5. Nyt havehegn. Pris , gør-det-selv eller håndværker på?
    Lav-Have (9 svar)
  6. Trådhegn i nyplantet hæk
    Lav-Have (20 svar)
  7. Terrænspring og støttemur
    Lav-Have (8 svar)
  8. Varmepumpe montering Afstand???
    Fyr og opvarmning (4 svar)
  9. 6 meter hegn
    Lav-Have (17 svar)
  10. Træbeskyttelse af hegn - kun muligt på ene side
    Belægning, udsmykning og blomster (8 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her