Pris på at få skiftet varmvandsbeholder

Min 110 liter Metro varmevandsbeholder er sprunget læg, og har fået et tilbud fra en VVS’er som har en brugt 30 liter liggende på at han kan montere den for 4000kr. Dette er 800kr for beholderen, 200kr for materialer og 3000kr for at ham og en kollega bruger 6 timer på det (2 gange tre timer på det).

Virker det ok? Beholder er vel ok billig, men undrer mig mere over at det tager næsten en halv dag for to mand at gøre det?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en el vandvarmer?
En mand 2 timer Max ville jeg selv gøre det på. Hvis der ikke skulle ændres alt mulig ved rørføring. 

Elektronikteknikeren
Vil du virkelig erstatte en 110L med en 30L? Og så købe en brugt, som du ikke kender standen af. Det eneste, der er opmuntrende, er da prisen. Det kan godt være der skal 2 mand til at løfte den 110L beholder ned af væggen. En 30L burde kunne løftes på plads af en mand. Du har ikke oplyst, om det er en el-vandvarmer eller vandopvarmet beholder.

fase
Vedhæftede filer:
Den ser ud som ovenfor. Aner ikke om det er en el eller vandopvarmet. Antager det sidste.

VVS’eren siger at den er 2 måneder gammel. Grunden til 30l er at jeg bor alene og skal have revet mit hus ned om ca 6 måneder, så reelt set burde 30 liter være nok, ligesom jeg reelt set bare skal have den billigste midlertidige løsning indtil nedrivningen.

En ny 30 liter Metro ser ud til at koste 2500 kan jeg forøvrigt se.
S. Fabrin skrev den 21-05-2020 22:06:57

Hvis du skal have revet huset ned om seks mdr., kan jeg godt forstå, at du vælger den billigste løsning. Men det fremgik ikke helt tydeligt af dit spørgsmål.

 Nej, det var lidt en tanketorsk fra mobilen.

Hvad tænker du om prisen?
Når jeg ser på postnummeret, kan det godt passe. Der er sikkert andre med et postnummer tættere på dit, der er bedre orienteret om priser i Københavnstrup. Hvis jeg skulle kommentere prisen, ville jeg se på timetallet, 6 timer (2X3 timer).

fase
Kan du tage et billede af beholderens tilslutninger i bunden. Hvis der er 4 rør tilsluttet er beholderen vandopvarmet. Mener også der skal være "temperaturreguleringsknap" på forsiden hvis den er elopvarmet. Et foto af typeskiltet kan fortælle hvad det er.
Til den nye elopvarmede beholder skal der kun tilsluttes 2 af de nuværende rør. Det er de 2 rør der sidder tættest på væggen. Jeg vil tro at de umiddelbart også passer til den nye beholder. De 2 andre rør skal blot proppes af. Så skal der også tilsluttes el, men hvis du kan acceptere en opvarmningstid på 1 time, kan du nøjes med en tilslutning til en stikkontakt.
Hvis du selv kan tømme den gamle beholder for vand, mon så ikke du kan få monteringen noget billigere.

Søren O
Søren O skrev den 21-05-2020 22:44:20

Kan du tage et billede af beholderens tilslutninger i bunden. Hvis der er 4 rør tilsluttet er beholderen vandopvarmet. Mener også der skal være "temperaturreguleringsknap" på forsiden hvis den er elopvarmet. Et foto af typeskiltet kan fortælle hvad det er.
Til den nye elopvarmede beholder skal der kun tilsluttes 2 af de nuværende rør. Det er de 2 rør der sidder tættest på væggen. Jeg vil tro at de umiddelbart også passer til den nye beholder. De 2 andre rør skal blot proppes af. Så skal der også tilsluttes el, men hvis du kan acceptere en opvarmningstid på 1 time, kan du nøjes med en tilslutning til en stikkontakt.
Hvis du selv kan tømme den gamle beholder for vand, mon så ikke du kan få monteringen noget billigere.

 Der er fire rør, og ingen knapper eller lignende. Er også ret sikker på at den er vandopvarmet, så helt enig med dig,

Ved ikke om den er tømt, men givet at den er “sprunget læk”, så tænker jeg at det meste af det er klaret (alt efter hvor hullet er) :-)

Hvorfor tænker du at den nye er el-opvarmet (jeg ved ikke hvad den er), eller er det standarden i dag?

Spørgsmålet er blot om jeg skal sige ja til 4000 for hele pakken (brugt 30 liter beholder) med montering, eller om jegkan/skal gøre noget for at få det billigere, og hvad det i så fald skal være.

Der er noget kobberør, som min genbo kiggede på og sagde at reelt set kunne han godt hjælpe med at tage den ned, men efter at have kigget på rørene havde han ikke rigtigt lyst til at røre ved det, så tænker der skal en VVS’er til at klare hele pakken.

Tager gerne billeder, hvis der er noget der skal uddybes med dem :-)
Et billede der viser rørforbindelserne under beholderen vil "sige en masse".
Der må sidde en aftapningshane under beholderen. Ved at åbne for den tømmer du beholderen - slange til afløb. Går ud fra at der er lukket for det varme vand.
Gik ud fra at den "nye" beholder er en standard 30 l elopvarmet Metro, men du har ret - det er ikke beskrevet. Jeg har aldrig hørt om 30 l vandopvarmet beholder, så derfor tror jeg det er elopvarmet, men jeg kan da tage fejl.

Søren O
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis