Pris på at få skiftet varmvandsbeholder

Min 110 liter Metro varmevandsbeholder er sprunget læg, og har fået et tilbud fra en VVS’er som har en brugt 30 liter liggende på at han kan montere den for 4000kr. Dette er 800kr for beholderen, 200kr for materialer og 3000kr for at ham og en kollega bruger 6 timer på det (2 gange tre timer på det).

Virker det ok? Beholder er vel ok billig, men undrer mig mere over at det tager næsten en halv dag for to mand at gøre det?

Min 110 liter Metro varmevandsbeholder er sprunget... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kigger man godt på billedet kan man se et strømkabel ud af bunden.
Hvis det er fjernvarme så må du ikke selv skifte den men kun en vvs´r vi har selv stået med 2 defekte beholdere på fjernvarme og der oplyste varmeværket det.

Hvis det er fjernvarme du har hvorfor så ikke gå efter en varmeveklsler ulempen er man ikke har et lager af varm vand .

Hvis du ikke har så store behov så undvær vandvarmer i et halvt års tid. Klatvask med vand fra elkogeren, bad i den lokale sportshal eller på arbejde, så kommer man sgu langt uden at tage pungen op..   

Bare kald mig BBB 
Vedhæftede filer:
Se de efterspurgte billeder ovenfor. Igen, spørgsmålet er egentligt blot om jeg skal sige “ja tak” til tilbuddet på 4.000kr, eller det kan gøres billigere på den ene eller anden måde (jeg skal ikke selv i gang dog).
Annonce
Hvis din ny beholder er til el-opvarmning, så skal frem og retur bare proppes af og den ny beholder tilsluttes kold- og varmt vand samt el. Så er du kørende.

fase
Hvis du skal have vvs-eren til at udføre arbejdet, er der ikke så mange muligheder. Hvis den nye beholder kan ophænges ved siden af den gamle beholder, kunne du slippe for at pille den gamle beholder ned. Så forbindes den nye beholder blot med et par stumper pex- rør. Ikke nogen elegant løsning, men det er lovligt, og vil virke. Så bliver det også noget der kan udføres med en enkelt mand, så måske "kun" halvt så mange arbejdstimer.
Det ser ud som om det kommer et kappilærrør ud af varmtvandsbeholderen. Det er sikkert forbundet til en ventil i den fjernvarmeunit. Sørg for at lukke ned for den ventil, så du ikke holder den gamle varmtvandsbeholder opvarmet.

Søren O
hvis det kører på fjernvarme så har jeg en du må få gratis hvis du henter den i odense. jeg skiftede til en varmeveksler. den fungerede fint sidst, men vil ikke garantere noget.

eftersom du alligevel skal rive huset ned ville jeg bare selv forsøge at montere.hvis du ikke er helt tryg ved det så lav alt forarbejdet selv. pil det gamle ned, hæng det nye op så de nærmest kun skal tilslutte. så kan det ikke blive billigere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis