Afstand/fuge på rådhusbelægning

Hej.
Jeg er i gang med en total omlægning af hele min grund, ny belægning, græs, bede, carport, indkørsel og meget mere  
Jeg vil lægge rådhusbelægning men er i tvivl om hvor stor en afstand jeg skal lave mellem fliserne, inden jeg sætter chaussestenene? Det er 40x40 fliser med halve 8-10 chaussesten omkring. Håber der er nogen som kan hjælpe  

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brolæggeren regner med bredden af chaussestenene altså 10 cm. mellem fliserne, så skulle det komme til at passe. du lægger fliserne først og derefter sættes chaussestenene.

fase
S. Fabrin skrev den 21-05-2020 09:40:20

Brolæggeren regner med bredden af chaussestenene altså 10 cm. mellem fliserne, så skulle det komme til at passe. du lægger fliserne først og derefter sættes chaussestenene.

Lægger men en fliserække op mod hus soklen, eller er det en række chaussesten?

Lægger man bedst flere ruder ud af fliserne for så at slutte med chausse stenene til slut, eller arbejder man sig ud fra en fast side og tager det mix af fliser og chausse sten der er brug for løbende?

MVH Njord
njord skrev den 17-10-2024 18:39:59

S. Fabrin skrev den 21-05-2020 09:40:20

Lægger men en fliserække op mod hus soklen, eller er det en række chaussesten?

Lægger man bedst flere ruder ud af fliserne for så at slutte med chausse stenene til slut, eller arbejder man sig ud fra en fast side og tager det mix af fliser og chausse sten der er brug for løbende?

Du skal lave det sådan, at du kan begynde ved soklen med chaussestenen ved soklen for at kunne undgå opsprøjt på soklen. Jeg kunne finde på at lægge småsten. Derefter lægger du en række fliser og laver et mellemrum til næste række fliser på 10 cm. Sådan fortsætter du til slutningen. Hvis du vælger at slutte med chaussesten, vil jeg anbefale at støbe dem fast.

fase
Tænker at det må blive enten chaussesten eller fliser der startes med..... blandingen med knust granit/ral bliver umiddelbart lidt rodet.... støbe chaussestenene, altså en fugning med flisefuge? Holder det virkeligt?

MVH Njord
njord skrev den 17-10-2024 20:06:28

Tænker at det må blive enten chaussesten eller fliser der startes med..... blandingen med knust granit/ral bliver umiddelbart lidt rodet.... støbe chaussestenene, altså en fugning med flisefuge? Holder det virkeligt?

Nej jeg tænkte på at der også skulle være beton under chauserne. de er svære at styre som slutning på en flisebelægning. Jeg ville slutte med fliser.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis