Hvilken type ledning

Hej

Jeg har en vindmåler, der kører på batterier (4 x AA batterier). Da det er lidt bøvlet og skal op på taget for at skifte batterier, har jeg tænkt mig at forlænge ledningen mellem "batteriholderen" og selve vindmåleren
ved at klippe ledningerne over - og sætte en ledning ind imellem. Men hvilken type ledning skal jeg bruge (den skal være udenfor). Går ud fra, at der er forskel på hvor meget modstand, der er i de forskellige typer ledning.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved det lille strømforbrug er det ikke væsentlig hvilken ledning du bruger, så en almindelig lampeledning vil være fin. Husk at få plus- og minuspol tilsluttet rigtig.

Søren O
Super ide, jeg havde en vejrstation med vindmåler og div på taget, blev træt af at skifte batterier stort set hver år, så jeg købte en anden med solceller i, så den kunne oplades. den havde også indbygget regnmåler. det viste sig så at det vist kun var regnmåleren(eller kun vindmåleren) som kørte på solceller, så jeg skulle stadig på taget og skifte batterier.. så den sidder stadig deroppe, med døde batterier.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis