Lednings-sudoko i gammelt lampeudtag

Hej LDS!

Denne installation er helt sikkert ikke efter bogen og vil gerne have det på plads. Men synes det er noget gammelt spaghetti, så er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

Jeg tænker de to løse ledninger, bør skrues fast? 3_til_1 og 4_til_2b
Og er der noget naturligt sted at fæste de to enheder (5 og 6)?
Mvh Anders

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De 2 løse dobbelt klemmer 5 og 6 har deres plads med en lille plast tårn op igennem, helt på samme måde som 2 B
Afbryd strømmen ved sikrings gruppe og afmonter lampe ledninger så er det nemmere at sætte dem på plads. Både fast installation og lampeledninger skal så ind fra samme side.
De 2 løse ledninger kan monteres i de ledige klemmer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input, det giver mening. Er dog en lidt usikker på de løse! Er det rigtigt forstået at:
- jeg kan montere 3 fast i 1.
- jeg kan montere 4 fast i 2b.

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
Ja det kan du. Har du stadig låget til dåsen? 

Elektronikteknikeren
Gregeren, yes. Det har jeg.

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
Ja som jeg har skrevet :De 2 løse ledninger kan monteres i de ledige klemmer.
Der er ingen trylleri i det.
Skal vi være meget pernibene og følge opmærkning så bør den brune nr.3 i klemme 1 ( fase )
Den sorte og lampeledning som nu sidder i 5 bør monteres i 2B som er mærket med M
Den lyseblå fra installation og fra lampen som nu sidder i 6 bør monteres det sted som er mærket med N
Og så den sidste løse sorte i den klemme der bliver til overs uanset opmærkning.
Og så skal du naturligvis have låg på som indeholder en aflastnings klemme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg prøvede at sætte 3 til 1, og 4 til 2b. Desværre så afgik min computermonitor ved døden da jeg tændte for afbryderen. Skærmen kan ikke tænde længere.
Så jeg har hevet lampen ud af fatningen og stopper helt med at bruge det lampeudtaget. Det virker for usikkert.
Nå men shit happens - tak for input anyways.

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
En ny tilsvarende skærm kommer til at stå mig lige over en tusse. Og i forhold til det jeg blødte på aktienedturen nu her, så er det kun lille ærgerlig skilling. Og sikkert gode lærepenge :)

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
Det tyder lidt på at din skærm har fået 400v. Og det betyder at nogen tidligere har lavet noget fusk, såsom at benytte den blå neutral leder som fase. 

Elektronikteknikeren
Ok, god information. Tak.
Jeg stopper med at bruge udtaget indtil videre. Og så kan det være jeg skal have en elektriker forbi på et tidspunkt.

Er der evt. en best practise måde at "blænde" udtaget? Udover den lavpraktiske med at tape den tilhørende stik-kontakt over.

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
Da de 2 ledninger kommer i hver sin tomme klemme, så kan jeg ikke se det har noget med skærmen at gøre.
Der kan være ting man ikke kan se på billedet.
Aktier der falder lidt ja. ca. 750 000 siden 1 marts. Og en fælles familie rejse på safari til ca. 360 000 yes things happens.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis