Stereo til AUX

Hej, jeg står med et lydanlæg med udgange som det det på billedet. Der er en venstre og en højre højtaler, hver med positiv og negativ forbindelse.
Er det muligt at tage den ene eller begge af de outputs og sætte et 3.5 aux stik på den anden ende?
Tanken er, at føre lyden fra anlægget gennem et elektronisk trommesæt, for at samle al lyd i et headset.
Det elektroniske trommesæt har aux in, som den leder videre til headset, men kan det lade sig gøre, at få musik direkte fra anlæggets outputs, gennem aux ind i en anden (fx lille) enhed?
Mvh E
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se, at folk laver speaker til RCA (phono), hvor de sætter negativ fra højtaleren til jord på RCA og man kan jo få almindelige omformere fra RCA til Jack?
groundz skrev den 20-05-2020 21:04:55

Converter
Det er sådan en her du skal bruge

Tak for svar!

Inputtet er så direkte fra anlægget, output går så gennem en RCA>3.5 Jack omformer til mit apparat?

Er det korrekt?
Ja det ville være en mulighed.

Kan du ikke tage et billede af hele forstærkeren bagside, og tromme sættes tilslutningsboks. Tror det ville være smattet og koble trommerne til forstærkeren i stedet
groundz skrev den 21-05-2020 07:03:13

Ja det ville være en mulighed.

Kan du ikke tage et billede af hele forstærkeren bagside, og tromme sættes tilslutningsboks. Tror det ville være smattet og koble trommerne til forstærkeren i stedet

 Der er så vidt jeg kan se ikke en ekstern forstærker.

Det er et musikanlæg, der går direkte til højtalerne. Jeg ville så bare køre noget kabel fra det samme output til den enhed du anbefaler.
Så skal jeg skille anlægget af, hvilket vil være uhensigtsmæssigt medmindre jeg har overset noget?
Anlægget er et Sony CMT-S20B (https://www.sony.dk/electronics/hi-fi-systemer/cmt-s20-cmt-s20b)
Annonce
Med det udstyr vil jeg mene det er den rigtige løsning
groundz skrev den 21-05-2020 20:08:05

Med det udstyr vil jeg mene det er den rigtige løsning

 Jeg har dog lidt svært ved at finde ledninger der går i outputtet fra anlægget, men har fundet det her:

https://www.amazon.com/dp/B01HHDD13K/ref=cm_sw_r_apa_i_cgTXEbWTCMFV7
Jeg målte afstanden på pinsene, og får det til 8,2mm. Linket er godt nok til Panasonic, men det er også 8,2mm og også med runde terminaler (ikke flade).
Har du (eller andre) et bud på de rette "connectors" eller ved du/i om det kunne du med den på linket?
Så vidt jeg kan se er plasticdelen af stikket på linket mindre end det originale stik, så det skulle da gerne kunne gå i. Alternativt kan jeg vel "tappe" mig ind i de originale ledninger, selvom jeg helst vil undgå det.
Tak for al hjælp indtil videre 😊

Edit: trommesættet: https://www.gear4music.dk/da/Trommer-and-Percussion/DD-70-Baerbare-Elektroniske-Trommepads-fra-Gear4music/O5Y

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis