Gulvvarmerør som håndklædetørrer

Hej.
Vi er igang med at renovere badeværelse og i den forbindelse vil vi gerne have en håndklædetørrer.
Pladsen til håndklædetørreren er trang (max 30 cm i bredden), så vi påtænker at købe den type, hvor der faktisk bare er et lodret rør med en knage på øverst, så meningen er, at håndklædet bare skal hænge i stroppen. Så tænker jeg jo, om man ikke bare kan lade gulvvarmen løbe en tur op og ned i væggen, så hele væggen er varm og så bare hænge to knager på selve væggen..
Er der nogen i det danske land, der har erfaring eller kommentarer til den løsning?

på forhånd tak:-)

Lene
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er ikke første der har tænkt tanken. Har da også set det omtalt flere steder også i dette forum. Så det er da muligt at lave. Om der er noget man skal være opmærksom på ved jeg iķke, ud over at være sikker på skruerne til knagerne ikke rammer rørene.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det er faktisk en ret kendt løsning. Det lokale vvs firma her på egnen har meget ofte lavet det nummer. Der er en lille udluftnings opgave men det kan løses ved at skylle systemet igennem med vandværkvand.
Og så naturligvis have styr på hvor slanger er når der skal bores huller til rawlplug.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad er ideen i at væggen bliver varm Vil den (væggen) tørre bedre. Da vi lavede gulvvarme valgte jeg denne løsning

Gulvet er jo varmt så når håndklæderne hænger fri af væggen og hinanden så tørre de super hurtigt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 20-05-2020 21:19:27

Hvad er ideen i at væggen bliver varm Vil den (væggen) tørre bedre. Da vi lavede gulvvarme valgte jeg denne løsning

Gulvet er jo varmt så når håndklæderne hænger fri af væggen og hinanden så tørre de super hurtigt.

 Kovas, er din tanke "bare" at sikre luft på bagsiden af håndklæderne? Det er jo så enkelt, at det er genialt🙂 virker det?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne 1 du kan tro det virker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Det er en kendt løsning der virker, nogle laver det også bag spejlet, så er det slut med dug

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hvis du limer spejlet direkte på væggen er det osse slut med dug. Altså på spejlet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har stort spejl limet direkte på gips plader. Der kan godt opstå dug umiddelbart efter et brusebad.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vores er limet på en murstensvæg. Har ikke oplevet dug på spejlet siden det blev limet fast. ( jo jeg går i bad engang imellem) Min teori er at spejlet ikke må ha luft bag, måske er det derfor, Men at sætte gulvarmerør bag ved spejlet for at undgå dug er godt nok noget overkill efter min mening, Men det er jo egentlig en anden diskussion.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det må jo handle om væggens temperatur.. hvis væggen er kold, vil dampen fortættes herpå.
Hvis spejlet er koldt, vil dampen fortættes herpå.. ligesom det kan gøre på væggen i badeværelset, her ses det blot ikke så tit, da de jo sjældent er gennemsigtige 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis