Hvilken producent har lavet dette vindue?

Hej,
Jeg skal til at renovere vores hus, og i forbindelse med dette skal vi udskifte og isætte enkelte nye vinduer. Jeg vil helst anvende den samme type og stil som de eksisterende, da jeg ikke udskifter alle i forbindelse med renoveringen.Min udfordring er at jeg umiddelbart ikke kan se hvem der har produceret vinduet i sin tid 😔
Jeg har kigget forgæves på dokumenterne på weblager, har kigget efter ordre og typebetegnelse både i rammen mellem glassene og på siderne uden held. Det eneste jeg kan finde, der kan indikere en producent eller type er:
- logo på grebet ved højre skrue.
- teksten IPA 811 på beslaget, der åbner vinduet.
Se vedhæftede billeder.
Det er ikke sikkert at jeg kan købe denne type mere, da der formentlig er en udgået model; men jeg synes alligevel det er værd at undersøge det inden jeg går igang.
Jeg håber at i kan genkende vinduet og hjælpe mig videre.
På forhånd tak for hjælpen 😊
Mvh.BTM
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej de ligner vores køkken vinduer, og de er fra Børge Jacobsen, men sidst vi skulle bruge et vindue kunne vi ikke få dem, men skulle købe ved Cetonia, som udspringer fra BJ, vi fik at vide at de kun leverede til store projekter.
Mvh Steen
Måske bliver beslagene brugt af flere forskellige producenter?
Jeg købte nogle Rationel vinduer i 2010, som også har samme 811-beslag. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

både beslag og ruder bruges af mange vindues fabrikker. Navnet inde i mellem termoglas er rudens fabrikat og årgang samt nogle andre oplysninger

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Joo. Men der står nu Outrup vinduer inde i ruden på mine vinduer fra, ja gæt selv, Outrup. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis