Nyt jordkabel fra jordspyd, direkte til samledåse

Jeg har i min el-tavle en jordskinne der er forbundet til et jordspyd som er placeret i mit skur/værksted. Det el-kabel der forsyner mit skur/værksted med strøm er imidlertid kun med nul og fase og der er i modsætning til selve huset altså ikke jord i de installationer der er i mit skur/værksted. Jeg kunne godt tænke mig som en ekstra beskyttelse at få skiftet alle stikkontakterne i skuret/værkstedet med nye kontakter med jord.
Mit spørgsmål er derfor om jeg må trække et 2,5 mm2 jordkabel direkte fra jordspyddet til den samledåse hvor 2-leder kablet fra tavlen kommer ind, eller om jeg skal trække et helt nyt kabel med jord hele vejen fra tavlen ud til skuret/værkstedet?
Vil det ikke have samme effekt at jorde stikkontakterne i skuret/værkstedet "lokalt" direkte til det jordspyd der også er forbundet til tavlen? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det vil virke fint. Men du skal bruge korrekt på spændings grej.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 19-05-2020 22:39:24

Jo det vil virke fint. Men du skal bruge korrekt på spændings grej.

 Og hvis det skal tilslutte er med Schukostik, skal du montere schuko  stikkontakter, for at det virker.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis