Rille mellem betongulv og indervæg

Jeg skal have nye gulv på et værelse, og efter at have fjernet et gammelt indbygget skab blev jeg mødt af en stor fed rille mellem betondæk og letbeton indervæg. Er det noget der skal gøres noget ved før jeg lægger undergulv?
Hvordan med dampspærre i et 50 år gammelt hus uden kælder: Hvor nødvendigt er det? De originale tekniske tegninger siger 20cm leca mod ydervæg, og 10cm resten.
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Jeg har lidt svær ved at gennemskue hvad det er på billedet. Er det sokkel fra skabet ?
Jeg går ud fra at det gule med hvidt nederst er væggen. Er det så den lille revne ca. 1 cm så har det ingen betydning. Der skal ikke dampspærre i gulve men du skal se på gulvets monterings anvisning om der skal fugtspærre i, og/eller underlag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for velkomsten :)

Beklager farveforvirringen - Gulv nederst - det hvide+gule er letbeton-indervæggen (tidligere ejer gik farve-amok på indersiden af skabet).

Gulvet er billigt laminat-click, undergulvet jeg har købt er blot nogle træfiber-plader fra jem&fix - var mere om det reelt gav noget at skulle til at tapefugtspærre under. Desuden vil jeg gerne have fuget toppen af mine fodlister - noget der vist er no-go hvis jeg lægger fugtspærre under.
Jeg har aldrig hørt at man ikke kan kombinere fugtspærre og fugning af fodlister i toppen. Fodlister må ikke fuges til gulvet naturligvis.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis