Ledning med medfølgende stik

Hej med jer!
Jeg har brug for råd til hvad jeg gør i forbindelse med at jeg har købt nogle spot , lampen hedder" barometer" fra Ikea,jeg ville ikke åbne æsken i butikken,men det skulle jeg have gjort, for nu er jeg helt lost ,hvad gør man? Jeg har ikke kunne finde svar på websiden,køber man et specielt stik eller samler jeg ledningen med en samlemuffe? Eller er det ulovligt?vil gerne gøre det rigtigt 😇🙏 på forhånd tak ,håber på respons ,så mit badeværelse kan få et fint lys 🔥✨
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere lamper hos Ikea der hedder barometer. Men jeg går ud fra at det er den med 5 spots ud på et par arme.
Hvis den monteres lige over et lampeudtag, så klipper du stikket og monterer de 2 ledninger i henholdsvis N og M1
Er der kun samlemuffer oppe i udtaget så monteres det på disse.
Denne lampe er ikke egnet til at sidde i nærheden af bruser m.m. Det ser ud til at den er mærket med 2 firkanter inden i hinanden. Det indikerer dobbelt isoleret og der skal derfor ikke monteres jordleder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Din lampe ser ud til at være beregnet til at montere fast på loftet, og dermed beregnet til at blive tilsluttet den faste installation. Desuden er jeg ikke sikker på, at den er lovlig til brug i badeværelset. Det kommer an på, hvad lampen er lavet af og hvilken højde den skal placeres i.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis