Skævt undergulv går ind under væg

Hej kloge gør-det-selv folk!
Vi har købt et dejligt hus, eller dvs det er potentielt dejligt, når vi får rettet op på alt det l*rt der er lavet her ;)

Jeg er ved at fikse gulvet i et værelse på 1. sal, jeg har fjernet laminatgulvet og kan - ganske som forventet - konstatere, at undergulvet er helt udueligt lagt. Det skal skiftes og jeg lægger let gulvvarme, MEN gulvspånpladerne går ind under profilbrædderne på skråvæggene, og spånpladerne på endevæggene, og dem piller jeg ikke ned (endnu).

Mit spørgsmål er: er der noget, som taler imod, at jeg bare skærer pladerne af rundt langs kanten, og så lægger det nye undergulv op til? Er der noget jeg skal være særligt obs på i forhold til de samlinger, som så kommer der?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu fremgår det ikke hvor du vil finde plads til den ekstra højde som gulvvarmen vil fylde.
Kommer det næste lag undergulv til et gå direkte imod det gamle så vil du synke ned , i hvert fald i gavl ender.
Det skal understøttes pr. 40 cm og kan så godt laves med flyverstød ( samlinger der er fræset ind i hinanden og limet )Og det kan du ikke lave selv så det passer.
Kommer det nye gulv hen over det gamle kan det måske skrues sammen hvis det gamle gulv går et lilel stykke ud i rummet, og er understøttet længere inde.
Men men pas nu på ikke at gentage tidligere skavanker så du senere skal have   rettet op på alt det l*rt der er lavet her ;)
Prøv at komme med lidt mere forklaring på fremgangs måden med gulvkonstruktion.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik, tak for svar!

Vi har nu haft fat i gulvet, og der er (naturligvis!) alt for langt mellem bjælkerne til at de 22mm gulvspån, de har lagt, kan klare det. Vi planlægger derfor at skrue reglar på, så det nye gulv ikke skal spænde over så meget (både på langs og på tværs). Vi overvejede først bare at lægge det nye gulv ovenpå, og æde den mindre loftshøjde, men det bliver noget juks...
Det bliver 25mm spånplader med spor og så et klikgulv ovenpå.

Der er skråvægge helt ned til gulvet, så man vil aldrig komme til at gå på eventuelle samlinger der, i gavlene tror jeg godt vi kan få de gamle plader helt væk. De ligger ind under noget spånbeklædning, som er sat på muren efter gulvet, så går det helt galt kan vi afmontere det.

Spånbeklædning? Huuuuha! 

 

uldal skrev den 28-05-2020 17:12:53

Spånbeklædning? Huuuuha!

 Haha, ja det tænkte jeg også, men det er lavet i 2003 og spånplader er vel godkendt til den slags?
Anyways så tror jeg nok vi river det hele ned, jeg har aldrig haft så står fidus til indvendig isolering med mindre det er strengt nødvendigt :/

TineB skrev den 28-05-2020 22:03:43

Anyways så tror jeg nok vi river det hele ned, jeg har aldrig haft så står fidus til indvendig isolering med mindre det er strengt nødvendigt :/

 Kommer helt klart an på hvordan det er lavet og det har jo betydning for din varme komfort.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis