Støbe 15 kvm betongulv

Hej.

Så skal jeg snart igang med at støbe gulv til mit skur.

Gulvet skal være et, lidt råt betongulv. ( så glat som muligt ) 10 cm tykkelse med rionet. 

Jeg har bygget fundament af lecablokke.

Jeg tænker at afrette direkte på lecablokken.

Spørgsmål :

Kan jeg blot afrette direkte på lecablokken med en retteskinne?

Hvilken værktøj kan jeg"glitte" med? Gerne et håndværktøj

Ville det være bedre at gøre plads til et slidlag på 3 cm?

Tak 

Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt rette betonen af ved at bruge soklen og en retskinne. Du får gulvet så jævnt som soklen er lige. Hvis du vil undgå at glitte gulvet, hvilket kræver en sikker hånd, et stål pudsebræt eller en mureske samt cement, kan du bevæge retskinnen lidt fra side til side, når du retter af. Det giver en rimelig pæn overflade.

fase
Først retter du af med rette skinne. Så har du højden. Der kan så bruges et pudse bræt som køres rundt i cirkelbevægelser for at lukke alle små huller. Det efterlader gulvet "lidt råt" hvor cement slam ligger i pæne mønstre, men ikke fejevenlig.
Men skal dit sidste ønske opnås "så glat som muligt" så stryger du overfladen med kanten af et glitte bræt, den glatte side af en tandspartel, en bred spartel eller kanten af et stål pudse bræt.
De fleste murere bruger en linotokske link som glitte bræt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak

Vh.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også