Gulvvarme på eksisterende gulv i kælder (vaskerum)

Kære alle

Fruen ser gerne, at der ikke er koldt for fusserne i vores vaskerum i kælderen. Jeg håber, I kan give et par gode råd til at løse dette (udover at købe et par gode hjemmesko) :)

Huset er fra 1954, og kælderen er ikke isoleret nedefra. Der er pt. blot klinker oven på uisoleret betongulv - og 210 cm i total loftshøjde, når fliserne er væk. Rummet skal ikke konstant være "bolig-varmt" - vi skal blot ikke fryse fødderne, når vi er dernede.

Jeg orker ikke at grave ud (hverken GDS eller betales sig fra det) og lave "rigtig gulvvarme" - da det formentlig vil kræve understøbning mv. Måske jeg gider om 10 år - men ikke lige nu, hvor der er små børn i hjemmet at bruge tid på.

Min plan er følgende:
  1. Eksisterende klinker fjernes. 
  2. Gulvet primes (fx Weber 4716)
  3. Der lægges 2 lag polystyrenplader (fx Sundolit) á 2 cm højde. De to lag lægges forskudt for at forebygge kuldebroer.
  4. Oven på dette lægges fiberdug og dernæst Uponor Minitec gulvvarmeplader og slanger.
  5. Oven på dette et tyndt armeringsnet/glasfibernet.
  6. Derefter flydespartel (fx Weber 4350).
  7. Klinker.
Jeg er klar over, at der bliver et varmetab ved løsningen, men som nævnt skal rummet ikke hele tiden være så varmt som resten af huset.

Sig endelig til, hvis I har forslag til justeringer/forbedringer! På forhånd tak :) 

PS: Kælderen er knastør, så fugt er ikke et issue.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også