Kære alle
Fruen ser gerne, at der ikke er koldt for fusserne i vores vaskerum i kælderen. Jeg håber, I kan give et par gode råd til at løse dette (udover at købe et par gode hjemmesko) :)
Huset er fra 1954, og kælderen er ikke isoleret nedefra. Der er pt. blot klinker oven på uisoleret betongulv - og 210 cm i total loftshøjde, når fliserne er væk. Rummet skal ikke konstant være "bolig-varmt" - vi skal blot ikke fryse fødderne, når vi er dernede.
Jeg orker ikke at grave ud (hverken GDS eller betales sig fra det) og lave "rigtig gulvvarme" - da det formentlig vil kræve understøbning mv. Måske jeg gider om 10 år - men ikke lige nu, hvor der er små børn i hjemmet at bruge tid på.
Min plan er følgende:
- Eksisterende klinker fjernes.
- Gulvet primes (fx Weber 4716)
- Der lægges 2 lag polystyrenplader (fx Sundolit) á 2 cm højde. De to lag lægges forskudt for at forebygge kuldebroer.
- Oven på dette lægges fiberdug og dernæst Uponor Minitec gulvvarmeplader og slanger.
- Oven på dette et tyndt armeringsnet/glasfibernet.
- Derefter flydespartel (fx Weber 4350).
- Klinker.
Jeg er klar over, at der bliver et varmetab ved løsningen, men som nævnt skal rummet ikke hele tiden være så varmt som resten af huset.
Sig endelig til, hvis I har forslag til justeringer/forbedringer! På forhånd tak :)
PS: Kælderen er knastør, så fugt er ikke et issue.