Afløbsskål, kan ikke finde af de modeller her.

Jeg har fundet en del afløbsskåle til min nye brusernische.
Men de er ikke som de danske hvor det bare gir sig selv med at sætte afløbsrøret på i bunden.

Er der en der har luret de her hvordan jeg forbinder dem uden det er en usikker/utæt forbindelse om man vil.

https://www.aliexpress.com/item/32915313266.html?spm=a2g0o.cart.0.0.2acd3c00rfmMCw&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/32948374189.html?spm=a2g0o.cart.0.0.2acd3c00rfmMCw&mp=1

Jeg syntes bare ikke det virker til at jeg kan få et afløbsrør på ordentligt


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se, er afgangen i bunden, så det burde ikke være et problem. Noget helt andet er, at afløbene måske ikke passer i mål til danske rørdimensioner. Desuden er afløbene sikkert ikke VA godkendte, hvilket er et krav for at bruge det i Danmark.

fase
njord skrev den 19-05-2020 09:56:38

https://www.unidrain.dk/?gclid=EAIaIQobChMI07us3bm_6QIVycCyCh23jQa9EAAYBCAAEgIUq_D_BwE
Så får du noget der er godkendt og der virker.....
Ja de er ikke gratis.... men lovlige...

 Det er ikke "bare" et linie afløb jeg er på udkig efter.  Det er specifikt de modeller der med det udtryk.
Alm linie afløbkan jeg købe i tyskland, men som sagt er det det der look/farve jeg er ude efter


 

Ja de ser sgu meget godt ud - men - hvad nu hvis deres stål eller coating eller lignende ikke er top. Så står man om et år med rustne afløb og en besværlig udskiftning.
Kan godt være jeg er gammeldags, men hos en virksomhed hvis officielle shop ligger på ali eller ebay ville jeg nok ikke handle ting jeg støber i mit gulv 

Bare kald mig BBB 
Jeg er så "heldig"  at det er et 1sals badeværelse hvor gulvet afstives med fibercement og mikrocement på toppen, hvor jeg nedenunder har en entre hvor troldtektloftet gør jeg altid vil ha adgang til det hvis der skulle komme noget.  
Men manglende VA godkendelse ser jeg ikke en udfordring i, det kan bare vise at producenten ikke har "købt" godkendelsen eller forhandles i landet.
Jeg syntes bare det der er på den danske marked er for konservativt og kedeligt til mine armbevægelser     

 

Annonce
Enig de ser godt ud. Og hvis man har afvejet risici så er det jo ok. Jeg kan ikke gennemskue dimensionen på kraven på vandlåsen så om den passer i noget “dansk” er ikke lige til at se.

Bare kald mig BBB 
Hvad så med at få pulverlakeret en unidrain square afløb, så er den ret tæt på og VA godkendt.....

MVH Njord
Big Bam Boo skrev den 19-05-2020 10:54:45

Enig de ser godt ud. Og hvis man har afvejet risici så er det jo ok. Jeg kan ikke gennemskue dimensionen på kraven på vandlåsen så om den passer i noget “dansk” er ikke lige til at se.
Det var netop det jeg heller ikke lige kunne lure de dimensioner der

 


 

Der mangler den slags, synes godt nok ikke udvalget er særligt ophidsende herhjemme og de ser lækre ud :D

Når det så er sagt, har du haft den der i hånden? Ellers vil jeg da anbefale at få det, inden du går videre, for kender jeg Aliexpress ret, så får du et styk 0.5mm blik, der næppe kan holde til at man står på det og mister lakeringen første gang der kommer vand på. Og det ville være træls, når først det er sat i gulvet ;)

 

Nu er det jo kun rist og vandlås du har fundet. Der mangler selve udløbshuset, hvor afløbsrøret skal tilsluttes, og hvor vådrumsmembranen slutter tæt til.
Det kunne dog på andre produkter på ali se ud som at tanken er, at man bare afslutter i et rør, som er plant med undersiden.

Hvis det er tilfældet, får du det med sikkerhed ikke tæt på en måde som kan godkendes til brug i Danmark.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis