Låge i gavl på hus

Noget familie skal have en ny gavl, da den gamle af træ er utæt og ikke kan reddes. De vil så i stedet beklæde med SCG Smartwood Plank fra jemogfix.
https://www.jemogfix.dk/scg-smartwood-plank-antracit-koeb-i-butik/4115/9051176/
De er købt, så anbefaling af andre produkter kan ikke bruges til noget.
De har så spurgt, om jeg kan konstruere en låge i gavlen, så de stadig kan komme ind på loftet udefra. Der er ikke lem til loftet nedefra.
Det er jeg absolut ikke ekspert i, så jeg tænker første problem er selvfølgelig, at den er tæt, når den er lukket.
Hvordan gør man så nemmest/bedst. Skal den lukke ind- eller udad?
Nogen som har en færdig løsningsmodel med, hvorledes anslag, tætning skal foretages? Der skal ved bruges nogle alulister foroven og forneden, men hvad med i siderne?
Noget helt andet jeg tænkte på er samlinger af disse plader, når de ikke er lange nok til hele bredden. Er det bare noget vindpap, man sætter under samlingen, hvor 2 plader støder sammen? Som jeg har forstået det, er gavlen nu en trækonstruktion (som tænkes genanvendt), hvorpå der er fastgjort vandrette brædder med overlab. På indersiden er der så monteret isoleringsbat. Bør der være noget mellem de nye cementfiberplader og isoleringen - jeg tænker på, om der bør monteres vindpap over hele gavlen først eller? Andre gode råd som man bør være opmærksomme på?

Kurt B. Andersen
Noget familie skal have en ny gavl, da den gamle... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt lavet. Det kan i være stolte af 

Mvh. Christian M
 

Flor resultat! Tillykke!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også