Induktionskomfur virker kun halvt

Hej alle
Mit induktionskomfur (Eico 80) varmer ikke på de to højre felter. Efter at have tjekket sikringerne i relæet, kastede jeg mig over at skille det ad og har lokaliseret fejlen. Men her går jeg i stå - for hvad er det for en dims der er brændt af? Det ligner en sikring, men der står ikke noget på den. Det er bare et tyndt metalrør som det jeg har pillet op af X39 (X40 er selvfølgelig også pillet op og ser godt ristet ud).
Nogen der har et bud på hvad en reservedel kunne hedde?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om det er noget der er sat i stedet for sikringer. I f.eks. Norge og England har man langt højere sikringer i installationen, og derfor har fabrikanten sikringer i komfuret. Men i Danmark bruger vi højst 16 A sikringer og der er så bare sat et pr rør i i stedet.
Du kan skrabe / slibe det brændte væk, stramme fjederholdere lidt sammen og sætte rør i igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De to "rør" erstatter med stor sandsynlighed sikringer, som Erik også skriver. Hvis du kan håndtere en loddekolbe, ville jeg erstatte rørene med en ledning loddet på sikringsholderne, så den dårlige forbindelse ændres til en god forbindelse. Selvfølgelig under forudsætning af, at det ikke er en fejl, der har forårsaget den dårlige forbindelse.

fase
Har slebet det brændte, samlet skidtet og nu virker alt igen :) TAAAAAK for god vejledning!
Dy glemte at lodde "rørene" fast ellers kan du risikere at du får samme fejl igen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis